8.4 C
Craiova
vineri, 1 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriCraiovenii acceptă publicitatea înşelătoare

Craiovenii acceptă publicitatea înşelătoare

Cu toate că, potrivit legislaţiei în vigoare, ofertele de tip „gratuit“ vor fi sancţionate de OJPC, majoritatea craiovenilor le consideră binevenite.

Potrivit Legii nr. 363/2007, privind combaterea practicilor incorecte ale comercianţilor în relaţia cu consumatorii şi armonizarea reglementărilor cu legislaţia europeană privind protecţia consumatorilor, începând din acest an, folosirea cuvântului „gratuit“ în cazul promoţiilor sau oricăror acţiuni de marketing va fi sancţionată cu amenzi care pot ajunge până la 60.000 de lei. Potrivit NewsIn, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului (ANPC) va declanşa controale pentru a sancţiona „publicitatea înşelătoare“, la care este inclusă şi descrierea unui produs ca fiind „gratis“ sau „fără costuri“, începând din luna mai. „Dacă, de pildă, vezi în magazin o sticlă de suc pe care scrie mare – gratuit – de ce te obligă, pentru a o lua, să cumperi alte două sau trei? Atunci nu mai e gratuită“, a explicat, pentru NewsIn, Gheorghe Ciubotaru, vicepreşedintele ANPC.

 

Cuvântul „gratuit“ nu deranjează

 

Totuşi, cei mai mulţi craioveni nu se simt frustraţi de folosirea cuvântului gratuit pentru includerea în preţ a altui produs decât cel cumpărat. „Nu mă deranjează că folosesc cuvântul „gratuit“. De ce să mă deranjeze atâta timp cât văd clar că, dacă aş fi cumparat patru produse, nu m-ar fi costat atât, ci mai mult“, a declarat Simina B., de 25 de ani, din Craiova. Afirmaţia a fost susţinută şi de alţi craioveni. „Nu mă deranjează dacă produsul despre care se spune că e gratuit e chiar gratuit. Dacă nu e, atunci normal că mă deranjează“, a explicat Dragoş Simionescu, de 45 de ani, din Craiova. Părerea sa e împărtăşită de cei mai mulţi craioveni. „Te condiţionează să mai cumperi ceva că doar producătorii nu sunt casă de binefacere. Dar dacă un al doilea, al treilea sau al patrulea produs este într-adevăr gratuit, oferta e binevenită“, a spus Mariana Drăguţ, o gospodină de 35 de ani.

 

Cumpărătorii nu pot fi induşi în eroare

 

„Dacă scriu «gratuit» al doilea produs, ştii că produsul s-a scumpit, pentru că în acest caz, două produse sunt mereu mai scumpe decât unul“, a explicat Mihai G., din Craiova. „Nimic nu e gratuit. Fie urmează o scumpire, fie introduc un produs nou în piaţă şi te conving astfel să-l încerci, fie încearcă să vândă un produs care nu se vinde“, a spus Alina, altă craioveancă intervievată.

Totuşi, comercianţii spun că impactul scoaterii acestor produse de pe piaţă nu se va lăsa prea mult aşteptat. „Cel mai bine se vând produsele cu astfel de oferte, indiferent că e vorba de suc, lame de ras sau mâncare. Dacă se renunţă la ele, cred că ne vor mai scădea vânzările la unele produse“, a afirmat Adina, lucrător comercial la un magazin craiovean.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

2 COMENTARII