17 C
Craiova
vineri, 1 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriStil Media, o afacere personalizată

Stil Media, o afacere personalizată

Pentru că imaginea unei firme este din ce în ce mai importantă, obiectele personalizate sunt esenţiale. Afacerile în domeniul publicităţii care vizează în special acest aspect pot avea mult succes.

Un exemplu în acest sens este Stil Media, o firmă de publicitate, specializată în producţia de materiale publicitare. Afacerea Stil Media a început în urmă cu zece ani, cu doi angajaţi. „Înainte de a face asta, am lucrat în tipografie. În 1998, am considerat că e momentul să încep ceva pe cont propriu. Iniţial, am vrut să fac o afacere având ca destinaţie papetăria, dar pe parcurs mi-am schimbat opţiunea“, a declarat Ionel Bucă, managerul firmei.

Începutul nu a fost uşor, iar investiţia iniţială a fost minimă.

„Am pornit de la zero. Am avut bani pentru chiria pe o lună la birou. Nici calculator nu aveam. Dacă ştii, poţi însă să-ţi faci singur utilajele necesare“, a spus Ionel Bucă. Acesta a precizat că mai greu au fost primii trei ani, când, făcând bilanţuri de sfârşit de an, constata că beneficiul nu era foarte mare.

 

„99% transpiraţie şi 1% inspiraţie“

 

În timp însă, lucrurile s-au îmbunătăţit. În prezent, firma are 20 de angajaţi, o cifră de afaceri de aproximativ 450.000 de euro şi un portofoliu impresionant de clienţi atât la nivel naţional (Coca Cola, Durex, Bergenbier), cât şi la nivel local (FC Universitatea, Pan Group, Dumagas, Elpreco). Reuşita s-a datorat mai multor factori. „A fost 99% transpiraţie şi 1% inspiraţie. La acestea s-a adăugat seriozitatea de care am încercat să dăm dovadă“, a spus managerul Stil Media. De fapt, potrivit acestuia, seriozitatea şi implicit credibilitatea ajută foarte mult atât la fidelizarea clienţilor, cât şi la relaţiile bune cu colaboratorii.

„Când reuşeşti să-ţi păstrezi clienţii înseamnă că nu i-ai dez-amăgit. N-am avut echipă de vânzări, nu ne-am făcut publicitate, iar cei mai mulţi clienţi au venit la recomandarea altor clienţi“, a explicat Ionel Bucă. Şi angajaţii, la rândul lor, au contribuit foarte mult la succesul afacerii. „Cel mai important lucru este să-ţi formezi o echipă. Dacă oamenii nu colaborează, nu sunt nici rezultate. Lucrurile merg bine când se creează echipa“, a mai spus Ionel Bucă.

 

Investiţiile constante aduc succesul

 

La toate acestea se adaugă investiţiile în utilaje. „Am investit constant şi trebuie să o facem în continuare dacă vrem să ţinem pasul“, a mai spus managerul Stil Media. Potrivit acestuia, în prezent, Stil Media „atacă“ toate domeniile de imprimare publicitară – de la cărţi de vizită la produse promoţionale personalizate, folosind tehnici variate (serigrafie, tampografie, gravură laser şi mecanică, folio şi timbru sec, termotransfer, broderie, timbru digital).

În plus, în timp, firma şi-a diversificat ofertele de servicii oferite, astfel că de un an a devenit şi importatoare, şi distribuitoare de materiale publicitare în zonă şi în ţară.

 

Răbdare şi seriozitate

 

Cu toate că a reuşit să descopere care sunt ingredientele unei afaceri de succes, managerul spune că Stil Media nu este nici pe departe o activitate uşoară. „Când am pornit afacerea, piaţa era foarte mică, noi munceam să o conturăm. Între timp, piaţa a crescut, aşa că, în prezent, cerere este. E un domeniu în care pare uşor de făcut o afacere, dar nu e“, a spus acesta.

Unul dintre elementele care dăunează afacerilor în domeniu este concurenţa neloială. „Sunt firme care fac rabat de la calitate, astfel încât să poată vinde la preţuri mici. Nu are însă nimeni de câştigat din asta“, a declarat Ionel Bucă. Potrivit acestuia, craiovenii care visează la o firmă în domeniu şi vor să înceapă cu o investiţie mică şi multă muncă trebuie însă să aibă răbdare multă şi seriozitate. „Cei care au capital suficient de mare pot să privească piaţa de pe altă poziţie“, a mai afirmat Ionel Bucă.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

1 COMENTARIU