Numărul utilizatorilor de carduri s-a înmulţit considerabil în ultimii ani. Dar şi numărul hoţilor de carduri a sporit sau aceştia şi-au diversificat metodele. Dacă se întâmplă să vă dispară cardul, fie că vi s-a furat, fie că l-aţi pierdut, trebuie anunţată banca emitentă în cel mai scurt timp. Aceasta îl va bloca, astfel încât să nu mai fie folosit. Există Regulamentul nr. 6 al Băncii Naţionale a României (BNR), care prevede în ce condiţii se face responsabilă banca în asemenea cazuri. Dacă din momentul pierderii sau furtului nu s-au extras bani de pe card, atunci banca va emite altul, cu aceiaşi bani în contul păgubitului. Regulamentul este interpretabil de la o unitate bancară la alta. Dacă s-au retras bani de pe card după ce a fost furat, atunci lucrurile se complică. Unele bănci vâră clienţilor sub nas o hârtie, prin care deţinătorul semnează că este de acord cu ultimele tranzacţii. Dacă nu le-aţi efectuat, ci aparţin hoţului, atunci nu le semnaţi. Regulamentul BNR spune că, în cazul în care hoţul a folosit PIN-ul cardului, deţinătorul este răspunzător (prin neglijenţă). Dar dacă tranzacţia s-a efectuat fără prezentarea fizică sau electronică (PIN, cod de acces) a cardului, atunci banca emitentă ar trebui să înapoieze banii clientului păgubit.