Producătorul finlandez de celulare Nokia estimează că telefoanele fabricate din materiale reciclate mai au câţiva ani până când vor ajunge la consumatori, a declarat, la sfârşitul săptămânii trecute, un oficial din cadrul companiei, care a adăugat că grupul apreciază că tendinţele ecologice vor spori cererea în perioada următoare, relatează Reuters, citată de agenţia NewsIn. „Considerăm că acesta va deveni un factor competitiv“, a declarat directorul unităţii ecologice din cadrul Nokia, Markus Terho.
Nokia promovează reciclarea telefoanelor mobile şi a materialelor din care sunt fabricate, iar directorul executiv al companiei, Olli-Pekka Kallasvuo, a prezentat proiectul unui telefon mobil ecologic în cadrul unui târg comercial, ce a avut loc în luna februarie a acestui an în Spania, la Barcelona.
Markus Terho a spus că, din cauza lipsei accesibilităţii materialelor reciclate la o scală foarte largă, va dura ceva vreme până când astfel de telefoane mobile ecologice vor ajunge pe piaţă şi vor fi disponibile pentru consumatori.
„Va mai dura câţiva ani“, a declarat Terho, care a adăugat că materialele reciclate constituie deja 40-60% din componentele metalice ale telefoanelor produse în prezent de compania finlandeză.
În opinia acestuia, câştigurile financiare stimulează adesea companiile să ia măsuri de protecţie a mediului. Prin introducerea unor ambalaje de dimensiuni mai mici la începutul anului 2006, Nokia a economisit aproximativ 100 de milioane de euro pentru transport şi materiale până la sfârşitul lui 2007.
Companiile tind către tehnologiile şi comunicaţiile video
Companiile adoptă pe scară tot mai largă tehnologiile şi comunicaţiile video, precum şi implementarea unor mijloace de comunicare ecologice, la nivel internaţional, se arată într-un studiu CISCO, transmis vineri agenţiei NewsIn.
Studiul arată că, odată cu adoptarea pe scară tot mai largă a tehnologiilor video şi Web 2.0, companiile devin din ce în ce mai interesate de utilizarea comunicaţiilor video pentru extinderea activităţilor comerciale, atragerea unui număr sporit de clienţi, îmbunătăţirea colaborării între angajaţi şi implementarea unor mijloace de comunicare ecologice.
Potrivit datelor companiei, mai mult de jumătate dintre cei 850 de decidenţi IT intervievaţi au afirmat că utilizează deja instrumente bazate pe tehnologiile video şi Web 2.0. Alţi 25% au declarat că au în vedere implementarea unor astfel de instrumente. Cei mai mulţi intervievaţi consideră că mai au multe lucruri de făcut pentru pregătirea reţelelor în vederea implementării tehnologiilor Web 2.0 şi video pentru asistarea comunicaţiilor şi a colaborării la nivel de companie.