După votul secret de ieri, trei reprezentanţi ai americanilor şi doi români compun noul Consiliu de Administraţie al companiei producătoare de autoturisme din Bănie. Ieri s-a hotărât ca firma americană din Craiova să se cheme Ford România SA.
Cele două Adunări Generale ale Acţionarilor (AGA), desfăşurate ieri, una după alta, la Automobile Craiova SA (ACSA), au deschis drumul unui lung şir de schimbări care vor surveni la fosta fabrică Daewoo. Mai întâi, în AGA ordinară au fost aleşi membrii noului Consiliu de Administraţie al companiei. Deşi pe listă fuseseră înscrise patru persoane care reprezintă acţionarul majoritar Ford, una dintre acestea nu a fost aleasă, în favoarea managerului general de la Daewoo, Ion Ion, care a intrat în structura de conducere.
Staff-ul Ford urcă la bord
Au fost desemnaţi cinci membri ai Consiliului de Administraţie, din şase candidaţi. Staff-ul american votat şi aprobat este compus din Lyle Watters, negociatorul-şef al Ford cu partea română, Dionisio Campus, directorul Ford pentru România, şi Leonard Meany, directorul financiar al companiei. Ceilalţi doi membri ai CA sunt români: Ion Ion, managerul Daewoo, şi Dinel Staicu, reprezentantul acţionarului minoritar, SIF Oltenia. În viitorul apropiat, dintre cei cinci va fi selectat preşedintele CA, cel mai probabil în persoana lui Lyle Watters. „A fost un vot secret şi s-au ales cei cinci. Dinel Staicu nu a avut voie să participe în sală, pentru că era membru în CA, ci a fost reprezentat de consilierul juridic de la SIF Oltenia, Bucur Vasilica. S-au aprobat toate punctele de pe ordinea de zi“, a spus directorul ACSA, Lucian Luţaru.
Adio, Daewoo, bun venit Ford!
În curând, denumirea Daewoo va fi înlocuită cu noua firmă, majoritar americană. AGA a hotărât ieri ca noua companie de la Craiova să se numească Ford România SA, după ce iniţial se avusese în vedere şi posibilitatea denumirii de Ford Craiova SA. În cea de-a doua AGA organizată ieri, de data aceasta extraordinară, s-a confirmat noua structură a acţionariatului, ca urmare a transferului de acţiuni de la Ford. S-au aprobat modificările aduse actului constitutiv, în sensul că acţionarul a devenit privat (înainte era AVAS) şi au fost incluşi noii membri ai Consiliului de Administraţie. AGA de la ACSA a aprobat şi procesul de restructurare. „S-au discutat aspecte tehnice. În principal, s-a aprobat planul de restructurare a celor trei companii ACSA, Daewoo Automobile România şi Mecatim Timişoara. Programul de restructurare conţine mai mulţi paşi, care vor dura câteva luni“, a precizat Nadia Crişan, consultant pentru Ford.
Urmează fuziunea şi delistarea de la Bursă
Astăzi va avea loc AGA la Daewoo, iar mâine la Mecatim Timişoara, deoarece ceea ce s-a aprobat la ACSA trebuie pus în aplicare şi la celelalte două societăţi. Procesul de restructurare va dura şase luni. În acest interval, va avea loc delistarea de la Bursă a acţiunilor ACSA, procesul de fuziune prin absorbţie şi divizarea. Adică societatea Daewoo înghite societăţile ACSA şi Mecatim Timişoara, iar după această fuziune începe divizarea. Directorul general al ACSA, Lucian Luţaru, susţine că delistarea acţiunilor de la Bursa de Valori Bucureşti nu este obligatoriu să se facă înainte de fuziunea prin absorbţie a celor trei societăţi. După fuziune, urmează absorbţia. Din noua companie rezultată se va desprinde altă societate care rămâne numai cu terenurile pe care nu le-a luat Ford. Cea de-a doua, şi cea mai importantă, va fi compania Ford, care are fabrica din Craiova, şi abia după toate aceste procese legale va putea să-şi pună în aplicare planurile de afaceri de la Craiova.
Astăzi au loc Adunările Generale (ordinară şi extraordinară) la Daewoo, în care vor fi adoptate hotărâri similare cu cele de la ACSA.
Multinaţionali la comanda Ford
Deşi staff-ul majoritar ales în Consiliul de Administraţie de la ACSA reprezintă Ford, doar unul din trei membri este american: Lyle Watters. În rest, directorul Ford România, Dionisio Campos, este spaniol, iar directorul financiar, Leonard Meany, are paşaport irlandez.