Cetăţenii care şi-au spus opinia pe tema taxei auto în cadrul audierilor organizate de Academia de Advocacy doresc ca aceasta să fie cu adevărat nediscriminatorie, iar cuantumul ei să fie redus sau plătit anual.
Experţii au analizat în cadrul unui studiu punctele de vedere a 64 de persoane fizice, 18 ONG-uri, trei partide politice (PD-L, PC, PNL) şi a unui reprezentant al sindicatelor. Concluzia a fost că taxa auto trebuie să fie proporţională cu gradul de poluare şi că principiul nediscriminării trebuie aplicat tipurilor de autovehicule. În plus, unii cetăţeni au arătat că emisiile din surse fixe (cum ar fi CET-urile) sunt taxate la un nivel mai scăzut decât cele din surse mobile (transport). Totodată, majoritatea depozanţilor consideră nivelul de taxare necorelat cu gradul de suportabilitate a cetăţenilor.
Altă îngrijorare se referă la faptul că taxa de poluare nu se constituie într-un factor stimulativ al înnoirii parcului naţional auto. Cei mai mulţi depozanţi au mai propus ca taxa de poluare să fie plătită periodic, anual sau corelat cu recertificările autoturismelor. Mulţi cetăţeni au mai adus în atenţie faptul că taxa trebuie corelată cu emisiile de noxe.
Toate aceste concluzii s-au constituit în recomandări ce au fost înaintate guvernului de comisia de experţi.