Ultima săptămână a fost marcată de atacuri asupra băncilor, cele mai afectate fiind Raiffeisen şi Carpatica.
Potrivit unui comunicat al acesteia din urmă, în ultimele zile s-au înregistrat mai multe atacuri de tip „phishing" (fraudare a informaţiilor bancare), prin intermediul unui mail la care era ataşat un formular asemănător paginii reale de furnizare a serviciului BCC e-SMART. „Prin accesarea acestei pagini, clientului i se solicită date personale de autentificare precum cod client, utilizator şi parolă", notează Carpatica, solicitând clienţilor săi să nu furnizeze nici o informaţie de acest fel, deşi aceste cererisunt transmise de pe o adresă care aparent este a Băncii Comerciale Carpatica: [email protected]. Banca precizează că, indiferent de datele comunicate/cerute în mesaj, persoanele vizate nu trebuie să ofere nici o informaţie, deoarece instituţia nu solicită niciodată date de identificare bancară prin intermediul poştei electronice. „Banca Comercială Carpatica a reacţionat prompt, luând imediat măsuri pentru blocarea atacului. Securitatea sistemelor informatice BCC nu a fost pusă în pericol, accesul la acestea realizându-se pe niveluri multiple de autentificare", se arată în comunicatul băncii.