Un patron al unei firme a furat câţiva kilometri de parapet de protecţie a drumului şi s-a făcut nevăzut, pentru că nu şi-a primit banii pentru materiale.
Şoferii care circulă pe DN 56 A din Mehedinţi, sectorul de drum Cujmir – Calafat, sunt în pericol. Parapetul de protecţie a drumului între judeţele Mehedinţi şi Dolj a dispărut înainte ca oamenii legii să îşi dea seama.
Administratorul firmei Dorian Trading a plătit câţiva oameni cu cinci lei pentru fiecare bucată de parapet desprinsă de pe stradă şi ieri-dimineaţă, în câteva ore, tot parapetul dintre Dolj şi Mehedinţi a fost încărcat într-un tir.
„Pe 25 aprilie, firma furnizoare a materialelor utilizate la amenajările rutiere din zona tronsonului de drum Izimşa – Salcia a demontat toate materialele metalice din cauza unui conflict mai vechi avut cu societatea constructoare a drumului, conflict alimentat de faptul că firma constructoare nu a plătit contravaloarea materialelor furnizate. Nu este normal ce se întâmplă, având în vedere că anterior reprezentantul societăţii de materiale s-a prezentat la Serviciul Rutier Mehedinţi, ocazie cu care i s-a adus la cunoştinţă că, în cazul în care va demonta aceste semnalizări rutiere, i se vor întocmi acte premergătoare pentru săvârşirea infracţiunii de sustragere a materialelor şi a amenajărilor rutiere, având în vedere faptul că aceste materiale folosesc la protecţia participanţilor la trafic“, a declarat Viorel Stăncioiu, subcomisar IPJ Mehedinţi.
„Am încercat să rezolv pe cale amiabilă“
Operaţiunea de descompletare a DN 56 A, drum la care s-a şi făcut recepţia finală, fiind investite peste 20 de milioane de euro, a mers ca pe roate.
„Demontăm balustrada la care noi am muncit aproape un an pentru că patronul nostru nu şi-a primit banii. El a făcut tot posibilul să ne dea nouă salariile, dar el nu a primit nici un ban de la firma din Grecia. Asta este ţara lui Papură Vodă! Ce am făcut anul trecut stricăm acum“, a spus unul dintre muncitori.
Administratorul firmei spune că a recurs la această metodă, de a fura parapetul, întrucât nu şi-a primit toţi banii de la beneficiar.
„Eu am avut un contract de subantepriză cu o societate grecească şi, prin firma Dorian Trading, am onorat contractul până la capăt, urmând să mi se facă plata. Plata restantă care trebuie să îmi fie achitată de către firma grecească este din luna aprilie 2009. Am mai primit nişte bani, dar trebuia să îmi dea încă 400.000 de lei. Eu am onorat tot contractul. În iulie anul trecut am finalizat totul. Am încercat să rezolv pe cale amiabilă, am cerut o garanţie, am o linie de credit a cărui dobândă şi acum o plătesc. Am avut răbdare, am aşteptat să găsim o cale. Lungimea parapetului este în jur de 5.000 de metri, a mai existat ceva parapet, în jur de 350 de metri, înainte. Începând din luna iulie anul trecut, am încercat să iau legătura prin orice mijloace. Nu am vrut să ajungem aici, dar am venit să îmi iau marfa. Am un credit pentru care plătesc, nu am de ales. Firma grecească este în reorganizare judiciară, nu m-am înţeles cu nimeni. Eu ştiu că aceşti parapeţi au un rol important, salvează viaţa oamenilor, dar nu este vina mea. Am trimis toate adresele, nu mai pot să ţin pasul cu dobânda pe care o plătesc pentru această firmă. Cred că banca o să pună sechestru pe tot“, a declarat Petru Bradea, patronul SC Dorian Trading.
Dosar penal pentru patronul firmei
Poliţia Rutieră i-a întocmit dosar penal patronului firmei, iar legea îl va trage la răspundere. Cu toate astea, omul susţine că în următoarele zile o să se întoarcă să tragă şi stâlpii din betonul străzii, care sunt, de asemenea, neachitaţi.
Poliţiştii de la Serviciul Rutier au intrat în alertă şi au format mai multe filtre pentru a depista în trafic tirul în care se află încărcaţi parapeţii de protecţie a drumului, dar şi pentru depistarea maşinii patronului, lucru care nu s-a întâmplat până la închiderea ediţiei.