6.2 C
Craiova
vineri, 29 noiembrie, 2024

Dictionar economic

Organigrama: este o reprezentare grafica a structurii organizatorice a unei unitati economice, care permite evidentierea intr-o forma expresiva a componentelor specifice si a legaturilor dintre acestea. Este un instrument de informare si analiza. Organigrama, ca instrument de studiu al structurii unei unitati economice, reflecta conceptia de organizare aplicata la o anumita intreprindere si, in consecinta, nivelele ierarhice existente. Elaborarea organigramei este dependenta de:

– obiectivele intreprinderii, previziunea dezvoltarii;

– functiile acesteia si compartimentele de munca specifice fiecaruia;

– modalitatea de aplicare a principiilor de conducere;

– modul de aplicare a principiilor de organizare structurala a unitatii economice.

Etapele elaborarii organigramei:

– inventarierea sarcinilor si responsabilitatilor pe compartimente de munca si functii (definirea functiilor exercitate, stabilirea atributiilor si responsabilitatilor pe functii, determinarea legaturilor existente);

– redactarea in prima varianta a organigramei;

– definirea elementelor de autoritate, subordonare, relatii etc. „care caracterizeaza un anumit loc de munca sau o functie“;

– normalizarea elementelor organigramei;

– definirea organigramei si difuzarea ei la factorii interesati.

Organigrama, ca expresie sintetica si sugestiva in forma grafica a piramidei organizatorice structurale a unei unitati economice, depinde de: marimea unitatii economice; dispersia teritoriala a subunitatilor componente; tipul de productie; sistemul informational prevazut pentru aplicare sau care se practica; profilul de activitate.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS