18.1 C
Craiova
sâmbătă, 2 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalCine e mai tare, conducatorul sau „ridicatorul“?

Cine e mai tare, conducatorul sau „ridicatorul“?

La cele 3.000 de locuri de parcare, cite exista in Craiova, este practic imposibil pentru soferi ca uneori sa nu isi lase masinile in locuri neautorizate, avind in vedere ca in oras sint inmatriculate peste 80.000 de autoturisme. La fel de adevarat este faptul ca operatorii RAT Craiova, care blocheaza sau ridica masinile parcate neregulamentar, nu fac altceva decit sa-si indeplineasca sarcinile de serviciu. In aceste conditii totul devine un joc de-a soarecele si pisica intre soferi si operatori. Asa ca incep negocierile: „Va rog sa-mi deblocati masina. Sint profesoara si am venit sa-mi iau orarul. N-am lipsit decit cinci minute“ – vocifera ieri o doamna extrem de revoltata ca operatorii RAT au indraznit sa-i blocheze Oltcitul parcat aiurea, undeva in zona Facultatii de Mecanica. In ciuda tuturor insistentelor femeii, angajatii RAT ramin neinduplecati si ii explica soferitei furioase ca o sa poata urni masina din loc in schimbul unei amenzi de 100.000 de lei in cazul in care o achita pe loc si de 200.000 de lei daca plateste in urmatoarele zile. In cele din urma, printre bombaneli si reprosuri, ea accepta sa plateasca amenda pe loc.

400.000 de lei ca sa iti recuperezi masina

Mai rau este pentru soferii ale caror masini sint ridicate de operatorii RAT si duse in parcul auto al regiei, situat linga depoul de tramvai. Pretul recuperarii autoturismului este in acest caz destul de piperat: 400.000 de lei. La aceasta se adauga stresul si emotiile pe care le traiesc ghinionistii care temporar ramin fara masini. Elocventa este in acest sens experienta traita de craioveanul I.N. „Intr-o zi am mers pina la Universitate. Pentru ca nu era nici un loc liber in parcare, am lasat masina undeva prin preajma si am plecat. N-am lipsit decit citeva minute. Cind m-am intors, era sa fac infarct. Ia masina de unde nu e. Am fost convins ca mi-au furat-o hotii!“- isi aminteste plin de naduf I.N. Cind a telefonat la politie ca sa reclame furtul autoturismului, omul a aflat cu bucurie ca isi poate recupera masina din parcul auto al RAT, bineinteles in schimbul a 400.000 de lei.

Riscul meseriei de „ridicator“

La rindul lor, operatorii RAT se pling ca de multe ori soferii devin recalcitranti si violenti. In aceste situatii, profesia „ridicatorilor“ de masini devine riscanta. Marian Begu, seful parcului auto al RAT, a fost lovit de un sofer furios pentru ca i-a fost „confiscata“ masina. „Ma aflam in parcul auto, cind, la un moment dat, un bucurestean a venit si, pe neasteptate, mi-a tras un pumn de am vazut stele verzi!“, povesteste Marian Begu. Operatorul Adrian Mocanu nu a scapat nici el de furia soferilor: „Intr-o zi incercam sa blochez un autoturism parcat neregulamentar in preajma Universitatii. In timp ce lucram, soferul masinii a venit si mi-a pulverizat in ochi un spray paralizant. Am ametit instantaneu, nu am mai stiut nimic de mine si pina sa vina un agent de circulatie, soferul a disparut cu masina cu tot“.

Povestea continua. Pina cind…nimeni nu stie!

Potrivit directorului RAT Craiova, Iulian Ocroteala, angajatii regiei „confisca“ 120-150 de masini lunar. El crede ca de multe ori soferii platesc pretul comoditatii lor: „Pur si simplu unora le este lene sa-si parcheze masina la o suta de metri departare de un indicator care le interzice acest lucru“, spune Iulian Ocroteala. Pe de alta parte, nimeni nu stie cind parcarile din Craiova vor acoperi macar un sfert din necesarul orasului, mai ales ca lista de prioritati a edililor nu cuprinde si parcarile. In aceasta situatie, soferii, din comoditate sau de nevoie, vor continua sa-si lase masinile pe te miri unde, iar operatorii RAT vor continua sa le blocheze sau sa le ridice.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS