Fiscul doljean anunţă că au crescut încasările din taxe vamale şi TVA în Vamă ca urmare a intensificării activităţii Ford. Cel mai probabil, Ford aduce din Turcia caroseriile pe care le asamblează pe liniile din fosta fabrică Daewoo. În prezent, Ford asamblează constant la Craiova 85 de maşini pe zi.
Activitatea desfăşurată în incinta uzinei auto din Craiova pare să se fi intensificat în cea de-a doua parte a anului. Încasările la buget anunţate de către Direcţia Generală a Finanţelor Publice Dolj s-au intensificat, datorită taxelor vamale plătite de uzina Ford, informează conducerea Fiscului. „Avem pe toate lunile din a doua parte a anului încasări mai mari în Vamă, datorită intensificării activităţii de la Ford. Ford plăteşte taxe vamale şi TVA mai mari, urmare a achiziţiilor din afara Uniunii Europene“, a precizat Mihai Antonescu, director adjunct al DGFP Dolj. El a prezentat, la solicitarea GdS, câteva cifre comparative care arată că Ford şi-a intensificat activitatea. „În octombrie 2010, veniturile de la Vamă au fost de nouă milioane de lei, în timp ce în luna octombrie a anului trecut au fost doar de 2,6 milioane de lei. Dacă vom compara şi datele la iulie (tot lună de trimestru), observăm că în iulie 2010 Vama a avut încasări de 8,2 milioane de lei, faţă de iulie 2009, de numai 3,2 milioane de lei. Creşterile pe anul acesta în Vamă se datorează achiziţiilor făcute de Ford“, a mai spus Antonescu. Directorul Direcţiei Regionale pentru Accize şi Operaţiuni Vamale (DRAOV) Craiova, Mircea Dan Matei, a confirmat, pentru GdS, că Ford plăteşte taxe vamale mai mari decât în trecut. „Au crescut încasările la Dolj şi datorită activităţii Ford, la fel cum au crescut şi în Argeş, datorită activităţii Dacia. În plus, încasările în Vamă au crescut datorită luptei pe care o ducem pentru combaterea traficului cu ţigări şi cu produse energetice“, a precizat directorul DRAOV Craiova, Mircea Dan Matei.
Ford şi-a dezmorţit activitatea
Mulţi furnizori din industria pe orizontală îşi pun speranţe în fabrica auto din Craiova. Inclusiv autorităţile locale şi Fiscul speră că, odată demarată activitatea la Ford şi odată începută producţia de serie mare, Craiova ar fi salvată din punct de vedere economic, atât prin prisma locurilor de muncă promise pentru această zonă a ţării, cât şi prin prisma afacerilor care se vor derula în zonă, respectiv a taxelor plătite către stat. Ford plăteşte impozitul pe profit, pe venit şi contribuţiile la Bucureşti, compania fiind inclusă în categoria marilor contribuabili. Surse din fabrică susţin că, în ultima perioadă, Ford asamblează la Craiova acelaşi număr de maşini zilnic. De pe linia de producţie coboară în fiecare zi pe roţi câte 85 de autoutilitare uşoare din gama Transit Connect. Caroseriile şi alte componente auto sunt aduse din Turcia, de la fabrica Ford de la Kocaeli, sub formă de colecţii CKD (Complete Knock Down), iar în Bănie se asamblează. Ford anunţase în urmă cu ceva vreme că autoutilitarele uşoare asamblate la noi sunt destinate exportului, în special în Europa. Potrivit aceloraşi surse, fabrica din Craiova ar putea produce mult mai mult. Reprezentanţii companiei au confirmat, pentru GdS, că se păstrează o cadenţă a producţiei în fabrica din Bănie: „Ford România produce, în acest moment, 85 de vehicule pe zi“.
Atât potenţialii furnizori ai companiei, cât şi populaţia aşteaptă, însă, intrarea în producţie a noului model de clasă mică, despre care Ford a promis că va intra în fabricaţie în partea a doua a anului viitor la Craiova. Tot pentru anul viitor, dar în prima parte, Ford a anunţat că va începe angajările. Nu se cunoaşte câte persoane vor fi angajate în primă fază.
Ford a cerut amânarea investiţiilor
La momentul cumpărării fostei fabrici Daewoo, Ford a promis că va investi 650 de milioane de euro la Craiova şi că va angaja până în 2012 încă 3.500 de oameni. Tot până în 2012, producţia auto la Craiova ar fi trebuit să ajungă la 300.000 de maşini anual. Numai că, din cauza crizei din domeniul auto, Ford a solicitat statului român să modifice contractul de vânzare-cumpărare a acţiunilor la fabrică şi a cerut decalarea cu un an a obligaţiilor asumate prin contract.