7.8 C
Craiova
sâmbătă, 2 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriGuvernul a aprobat majorarea taxei auto, începând cu 1 ianuarie 2011

Guvernul a aprobat majorarea taxei auto, începând cu 1 ianuarie 2011

Guvernul a aprobat joi ordonanţa de urgenţă privind modificarea şi completarea OUG nr. 50/2008, prin care taxa pe poluare pentru autovehicule va fi majorată de la 1 ianuarie 2011 şi care introduce, totodată, şi plata pentru motoarele Euro 5, în prezent exceptate de la regulă.
„Lărgirea şi restructurarea bazei de aplicare a taxei pe poluare urmăreşte intensificarea aplicării principiului «poluatorul plăteşte», prin diferenţierea mai accentuată a taxării între normele de poluare, în defavoarea normelor inferioare, precum şi prin creşterea taxei pentru autovehicule cu vârste mai mari de zece ani“, se arată într-un comunicat emis joi de Ministerul Mediului şi Pădurilor.
Potrivit oficialilor din minister, prin ajustarea taxelor este încurajată folosirea autovehiculelor mai puţin poluante şi mai prietenoase cu mediul, cele mai favorizate fiind cele electrice, cele hibride şi cele dotate cu tehnologii avansate de reducere a emisiilor poluante, pentru care nu se plăteşte taxa de poluare.
Astfel, în urma acestei prevederi, posesorii de maşini cu motor Euro 5 vor plăti anul viitor o taxă între 40 şi 1.867 de euro, în funcţie de vechime, de emisiile de CO2 şi de capacitatea cilindrică. Totodată, pentru motoarele Euro 4, în cazul unei maşini cu o vechime de cinci ani, de exemplu, şi cu o capacitate cilindrică de 2.000 de centrimetri cubi, taxa se va majora anul viitor la 2.152 de euro, faţă de 832 de euro în acest an.
În cazul motoarelor Euro 3, de 12 ani vechime, cu capacitate de 2.000 de centrimetri cubi, taxa auto se dublează, de la 811 euro, la 1.787 de euro anul viitor. De asemenea, pentru maşinile Euro 2, vechi de zece ani şi cu o capacitate de 3.200 de centrimetri cubi, de exemplu, taxa se va majora până la 19.584 de euro, faţă de 17.408 euro în prezent.
În ceea ce priveşte maşinile Euro 1, cu 16 ani vechime şi 3.200 de centrimetri cubi capacitate, taxa ajunge la 12.672 de euro (faţă de 10.240 de euro). Pentru motoarele Euro 0, cu capacitate de 2.000 de centrimetri cubi, dar cu 19 ani vechime, taxa auto se va majora la 12.680 de euro, faţă de 8.400 de euro în 2010.
„Pentru autovehiculele achiziţionate în vederea înmatriculării în România înainte de data de 31 decembrie 2010 şi care nu au fost înmatriculate în România până la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, se aplică nivelul taxei pe poluare pentru autovehicule prevăzut în OUG nr. 50/2008, cu modificările ulterioare, în vigoare până la data de 1 ianuarie 2011. Pentru a beneficia de această prevedere, persoana fizică sau juridică pe numele căreia urmează a se înmatricula autovehiculul trebuie să fi efectuat achiziţia acestuia în vederea înmatriculării şi să prezinte autorităţii fiscale competente, pentru calculul taxei pe poluare, în vederea luării în evidenţă, până la 31 ianuarie 2011, o cerere însoţită de dovada plăţii integrale sau a unui avans (în cazul autovehiculelor pentru care a fost lansată comanda fermă anterior datei de 31 decembrie 2010) sau de dovada cu carnet de TIR/CMR/CIM şi/sau dovada radierii din ţara de provenienţă, documente emise înainte de 31 decembrie 2010 (pentru autovehiculele ce au fost introduse în ţară)“, mai informează comunicatul.
În cazul autovehiculelor pentru care s-a eliberat dovada de înmatriculare provizorie de către autorităţile din ţara de provenienţă a autovehiculului, emisă înainte de 31 decembrie 2010, documentul va fi însoţit şi de declaraţia pe proprie răspundere, în formă autentică, din care să reiasă că autovehiculul a fost achiziţionat anterior datei de 31 decembrie 2010, în vederea înmatriculării în România, şi nu a fost înmatriculat în ţara noastră până la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.
Fondurile provenite din colectarea taxei pe poluare constituie peste 80% din sursa de venit a Administraţiei Fondului pentru Mediu, care finanţează programe şi proiecte de mediu cu rezultate concrete şi imediate, cum este şi Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional (Programul „Rabla“), Programul de îmbunătăţire a calităţii mediului prin împădurirea terenurilor agricole degradate, Programul naţional de îmbunătăţire a calităţii mediului prin realizarea de spaţii verzi în localităţi, Programul privind producerea energiei din surse regenerabile: eoliană, geotermală, solară, biomasă, hidro, şi Programul vizând protecţia resurselor de apă, sisteme integrate de alimentare cu apă, staţii de tratare, canalizare şi staţii de epurare.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

16 COMENTARII