AFMECH SRL produce în prezent diverse piese de schimb pentru Ford, dar negociază cu autorităţile închirierea unei suprafeţe de 12.000 de metri pătraţi în Parcul Industrial Craiova, pentru a ridica o făbricuţă. În doi ani vor fi angajate 40 de persoane.
Furnizorii Ford se grupează încet, încet în jurul fabricii auto de la Craiova. După ce, zilele trecute, Grupul IAC informa că îşi construieşte o fabrică la Balş, marţi, încă un furnizor al producătorului de autoturisme publica în GdS anunţuri de angajare, pentru Craiova. Este vorba despre AFMECH SRL, cu capital belgian, care are sediul social declarat chiar vizavi de Ford şi care intenţionează să ridice o făbricuţă în incinta Parcului Industrial Craiova, cu care se găseşte în negocieri. Directorul Parcului Industrial, Marin Nicoli, a precizat că se află în licitaţie cu compania producătoare de piese de schimb, dar că, momentan, „cei de la AFMECH au suspendat negocierile cu Parcul Industrial. Să vedem la ce anume cădem de acord. Noi le acordăm tot sprijinul“. Compania susţine că nu a suspendat negocierile şi dă asigurări că va rămâne la Craiova. Potrivit prevederilor actuale, licitaţia pentru închirierea de spaţiu în parcul industrial porneşte de la 0,05 euro pe metrul pătrat.
Investiţie de cinci milioane de euro
Compania AFMECH vrea să intre în parcul industrial pentru a construi o făbricuţă pe o suprafaţă de 12.000 de metri pătraţi. „Suntem interesaţi de închirierea a 12.000 de metri pătraţi, pentru a construi o unitate de producţie. În doi ani vom investi cinci milioane de euro. Este clar că vom rămâne la Craiova. Continuăm negocierile cu parcul industrial“, a precizat Valeriu Şerban, inginer mecanic la AFMECH Craiova.
Pistoane hidraulice pentru Ford Europa
În prezent, pentru AFMECH lucrează doar 15 oameni, iar în doi ani vor fi angajate 40 de persoane. „La ora actuală producem piese de schimb pentru Ford şi pentru alţii. Producem pentru Germania şi Belgia. După ce construim fabrica vom produce motoare hidraulice şi pistoane hidraulice pentru Ford Europa, inclusiv pentru fabrica de la Craiova“, a spus Valeriu Şerban. Problema ar fi specialiştii în automatizări, pe care furnizorul Ford îi găseşte foarte greu pe piaţa locală, drept pentru care caută oameni în toată ţara. Furnizorul Ford a publicat în GdS anunţuri pentru manager/office manager şi pentru inginer electrotehnic.
De ce a ales IAC să deschidă fabrica la Balş?
Grupul IAC va ridica o unitate de producţie în Olt, unde va angaja 400 de oameni în câţiva ani. Foarte multe persoane s-au întrebat de ce nu a venit firma respectivă în Craiova. Marin Nicoli, directorul Parcului Industrial Craiova, a spus că unul dintre motivele pentru care IAC s-a dus la Balş ar fi „faptul că acolo li s-a acceptat să ducă gunoaie de plastic la groapa de gunoi. La Craiova, debarasarea de gunoi este de patru ori mai scumpă decât în Uniunea Europeană“. Viceprimarul Craiovei, Marinică Dincă, a negat, ieri, faptul că reprezentanţii companiei IAC s-ar fi adresat primăriei pentru a investi în municipiu.