8.4 C
Craiova
vineri, 1 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăMagazinPicătura de cunoaştere

Picătura de cunoaştere

Vin şi muzică

Un pahar de vin consumat în timp ce ascultaţi o muzică bună se poate demonstra o experienţă mult mai plăcută decât v-aţi aştepta, relatează corriere.it. Potrivit unui studiu realizat de cercetătorii de la Herriot-Watt University din Edinburgh, există o legătură inedită între ascultarea muzicii şi consumul de vin. Echipa de specialişti coordonată de Adrian North a monitorizat 250 de tineri, cărora li s-a cerut să deguste diferite eşantioane de vin în timp ce în fundal se auzeau diverse melodii. Studenţilor li s-a servit Alpha Cabernet Sauvignon 2005 sau Chardonnay, iar în timp ce sorbeau vinul, pe fundal au fost difuzate patru melodii. Participanţilor la studiu li s-a cerut apoi să descrie vinul degustat şi senzaţiile pe care le-au simţit în momentul respectiv. La terminarea experimentului, cercetătorii au analizat rezultatele şi au constatat că muzica pare să fi influenţat impresia despre vin a participanţilor. În funcţie de melodia ascultată, vinul a fost descris drept „puternic şi greu“, „subtil şi rafinat“, „stimulant şi revigorant“ sau „păstos şi moale“. Interesant de menţionat este că, deşi cele două vinuri sunt diferite, ele au fost caracterizate ca fiind „grele“ de cei care le gustaseră în timp ce ascultau „Carmina Burana“ a lui Carl Orff. Astfel, două vinuri au fost percepute în mod similar doar pentru că au fost consumate pe fundalul aceleiaşi melodii. În opinia specialiştilor, acest fapt demonstrează că muzica poate influenţa emoţiile şi senzaţiile, iar acest fapt se reflectă şi asupra simţurilor. În concluzia studiului, North afirmă că pentru a avea parte de o experienţă de neuitat savurând un pahar de Merlot, de exemplu, trebuie să ascultaţi melodiile lui Tom Jones. În aceste condiţii, obiceiul, practicat în unele localuri, care asigură un fundal sonor sau organizează concerte pentru clienţi, pare a fi unul binevenit. La fel de adevărat este însă că, în funcţie de melodiile alese, apetitul clienţilor poate creşte sau scădea.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS