2.8 C
Craiova
duminică, 19 ianuarie, 2025
Știri de ultima orăOpiniiLegătura dintre crupa calului roman și naveta spațială sau de ce îi vrea Ponta capul lui Geoană

Legătura dintre crupa calului roman și naveta spațială sau de ce îi vrea Ponta capul lui Geoană

Textul de mai jos l-am găsit pe internet.
Nu-mi aparține și nu știu al cui este ca să-i cer permisiunea de a-l folosi într-un articol. Acest text este însă o explicație foarte limpede a dorinței lui Victor Ponta de a-l schimba pe Mircea Geoană de la conducerea Senatului României.
Ecartamentul standard al căilor ferate din Statele Unite este de 143,5 cm. Este un număr foarte ciudat. De ce se folosește acest ecartament? Pentru că așa se construiau în Anglia, iar primele căi ferate din SUA au fost făcute de englezi expatriați. De ce construiau englezii așa? Pentru că primele căi ferate din SUA au fost făcute de oamenii care construiseră tramvaiele premergătoare trenului și acesta era ecartamentul folosit de ei. Dar de ce se folosea la tramvaiele englezești acest ecartament? Când au început să se facă tramvaiele cu cai din Anglia s-au folosit aceleași scule și șabloane pe care le foloseau pentru a construi trăsuri. Măsura esențială a trăsurilor englezești era distanța dintre roți (ecartamentul). Dar de ce aveau trăsurile nevoie de această distanță între roți? Ei bine, dacă ar fi încercat să folosească orice alt ecartament, roțile s-ar fi rupt în cele din urmă pe vreunul din vechile drumuri din Anglia, pentru că aceasta era depărtarea dintre șanțurile săpate de alte roți de-a lungul timpului.
Cine construise aceste drumuri? Primele drumuri ce acopereau mari distanțe în Europa (implicit în Anglia) au fost construite de Roma Imperială, pentru legiunile ei. Multe drumuri au fost folosite de atunci până în ziua de azi. Iar carele de luptă romane au săpat primele șanțuri în ele. Apoi toată lumea și-a potrivit roțile după ele, ca să nu riște să și le strice. De vreme ce carele de luptă erau făcute de romani (sau la comanda lor) erau toate la fel în privința standardelor.
Ecartamentul căilor ferate din Statele Unite de 143,5 cm derivă prin urmare din specificațiile originale pentru carele de luptă romane… Birocrația este nemuritoare.
Astfel că, dacă vreodată vă întâlniți cu cine știe ce specificații stranii și vă întrebați „de unde crupa calului le-au scos ăștia?“ este perfect posibil să fie o întrebare corectă, pentru că, de exemplu, carele de luptă romane erau făcute astfel încât lățimea lor să fie cât fundurile (crupele) celor doi cai puse una lângă alta în ham. Astfel am găsit răspunsul la întrebarea de la care am pornit inițial.
Și acum partea interesantă. Când privim naveta spațială americană pe platforma ei de lansare, vedem două rachete auxiliare atașate de rezervorul principal de combustibil. Acestea sunt „SRB – Solid Rocket Boosters“. SRB-urile sunt făcute de Thiokol la fabrica din Utah. Inginerii care au proiectat SRB-urile ar fi vrut să le facă mai mari în diametru, dar ele trebuia transportate cu trenul de la fabrică până la locul de lansare. Calea ferată trece printr-un tunel în munți. SRB-urile trebuia să încapă în tunel. Tunelul este făcut pe măsura căii ferate, care este, la rândul ei, cam cât dosurile a doi cai din Roma Antică. Astfel că una din trăsăturile esențiale ale propulsiei celui mai puternic mijloc de transport din ziua de azi a fost determinată acum mai mult de două mii de ani de lățimea standard a unui dos de cal…

Popescu este ginerele lui Ionescu. Popescu vrea să fie premier, iar Ionescu vrea președinția Senatului pentru un mandat complet de patru ani, deși nivelul lor intelectual este ușor mai mic decât crupa calului roman. Se pregătesc amândoi să plece la un partid care le promite ce vor. Dar, surpriză, Ionescu este ales președintele altui partid. Nu mai pleacă. Fac tot felul de socoteli și văd că actualul președinte, fost șef de car de luptă, va decide cine este premier și cine este președinte de Senat. Și fac un târg. Noi nu te deranjăm, tu ne numești. Fostul șef de car de luptă râde cu lacrimi…
Naveta spațială americană este desenată conform specificațiilor unui birocrat din armata Romei Imperiale. Geoană își pierde postul conform specificațiilor de caracter ale unei famiglia siciliene.
Tot pe acolo.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

8 COMENTARII