O aeronavă Boeing 737 a companiei aeriene Jet2.com a aterizat ieri pentru prima dată la Craiova, aducând din Marea Britanie şi Germania aproximativ 100 de ingineri şi alţi specialişti. Cursa aeriană este de tip charter, plătită de compania Ford. Aeronava vine lunea pe ruta Londra – Köln – Craiova, urmând ca vinerea să facă zborul retur Craiova – Köln – Londra, transportându-i pe specialiştii Ford înapoi la ei în ţară. Inginerii Ford vor acorda asistenţă angajaţilor români pentru pregătirea producţiei noului model Ford B-Max, care se va face la Craiova, şi a motorului EcoBoost de 1 litru, care va intra şi el în fabricaţie tot anul acesta. „Analizăm lansarea noului B-Max şi sperăm că nu vor fi probleme. Vom veni în România timp de câteva luni, cred că până în luna iunie“, a declarat unul dintre specialiştii Ford, care a aterizat pentru prima dată la Craiova. Alţi ingineri sunt deja familiarizaţi cu fabrica Ford din Oltenia. „Sunt pentru a treia oară la Craiova. Fabrica de aici este OK“, a declarat un specialist Ford din Marea Britanie. „Despre muncitorii români am o părere pozitivă. Eu şi colegii mei le vom acorda asistenţă. Noi vom sta săptămâna aceasta, până vineri, şi revenim peste două săptămâni. Săptămâna viitoare vor veni alţi colegi ai noştri“, a spus alt inginer. Specialiştii germani şi englezi au fost întâmpinaţi la Aeroportul din Craiova de către Angela Alexander, director de resurse umane în cadrul Ford România. Ea a precizat că „au venit aproximativ 100 de specialişti din Germania şi Marea Britanie, care asigură lansarea noului model B-Max şi a motorului EcoBoost. Ei vor face pregătiri pe linia de producţie şi aranjamente în fabrică. Astăzi a fost un succes aici la aeroport şi să sperăm că aşa va fi şi de azi înainte“. Angela Alexander a mai spus că oaspeţii din centrele de producţie ale Ford din Marea Britanie şi Germania vor fi cazaţi la hotelurile Emma şi Europeca din Craiova şi că aceştia nu au pus condiţii de cazare sau hrană. De la aeroport, specialiştii Ford au fost îmbarcaţi în trei autocare ale Helin şi transportaţi direct la fabrică. În ultimii trei ani, mai mulţi specialişti din Craiova au fost instruiţi de către Ford în alte unităţi din lume, în special la Köln, unde Ford deţine şi un centru important de cercetare.
Abia acum se pregăteşte producţia
La aproape patru ani de la preluarea fabricii din Craiova, Ford abia acum se pregăteşte de producţia de masă, care va fi dictată de cererea de pe piaţă, nicidecum de planurile iniţiale ale companiei. Oficialii Ford susţin că până la această dată au fost realizate la Craiova primele 36 de prototipuri Ford B-Max, iar începând de săptămâna trecută se produc timid câteva zeci de autovehicule pe lună. Reprezentanţii companiei au precizat, pentru GdS, săptămâna trecută că maşinile intrate acum în fabricaţie sunt pentru instruirea angajaţilor: „… Sunt pentru testarea facilităţilor de producţie. Aceste unităţi vor fi folosite intern pentru a pregăti producţia de masă şi pentru ca angajaţii noştri să se familiarizeze cu produsul“.