3.4 C
Craiova
marți, 26 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalSucces, Ford B-Max!

Succes, Ford B-Max!

http:http://www.youtube.com/watch?v=kQa2nOQQH30
http:http://www.youtube.com/watch?v=0jc5KmwJHss

Ford a demarat producţia de serie a modelului B-Max, care va fi produs exclusiv la Craiova. Primul Ford „oltenesc“ a fost cumpărat de preşedintele Traian Băsescu, care a şi condus vehiculul prin uzină. O astfel de maşină costă de la 13.400 de euro şi până la peste 20.000 de euro, cu toate tehnologiile incluse. 

Momentul zero. Ford trage linie şi începe să adune maşinile B-Max care ies de pe bandă. Fabrica din Craiova este complet echipată şi utilată, muncitorii şi-au luat posturile în serios, liniile de asamblare sunt pline. Rămâne doar ca vehiculul „made in Craiova“ să aibă căutare pe pieţele din Europa, unde se va vinde peste 90% din producţia de la Craiova. Într-un cadru festiv şi în prezenţa preşedintelui ţării, Traian Băsescu, a autorităţilor locale şi a angajaţilor fabricii, Ford a lansat ieri producţia de serie a primului model fabricat la Craiova – B-Max. Evenimentul a fost organizat la aproape o lună de la lansarea producţiei motorului EcoBoost de 1.0 litri, în trei cilindri, care se fabrică atât în România, cât şi în Germania şi care deja a primit distincţia de „Motorul anului“. „Dedic această reuşită fiecărei persoane care lucrează în această fabrică“, a spus de la tribună preşedintele Ford România, Jan Gijsen. John Fleming, fost preşedinte al Ford Europa, actualmente vicepreşedinte, tot un mesaj dedicat oamenilor, a transmis: „Aceasta este una dintre cele mai mari investiţii străine din istoria României. Arată un angajament mare din partea Ford, dar şi încrederea în oamenii de la Craiova“. Preşedintele Traian Băsescu a precizat că se simte ca făcând parte din echipa Ford. Şeful statului a lăudat faptul că, pe timp ce criză, Ford a rămas în România şi a adăugat că va fi un susţinător al producţiei de la Craiova, la cel mai înalt nivel. „Faptul că o companie ca Ford nu a abandonat investiţia de la Craiova este cea mai mare carte de vizită pe care o merită România şi românii“, a spus Băsescu. Preşedintele a mulţumit muncitorilor de la Ford, precizând că până în 2014 vor fi 6.000 de oameni în fabrică. Stephen Odell, preşedintele actual al Ford Europa, a menţionat că vor mai fi angajări în fabrica din Craiova, dar nu a precizat nici numărul noilor locuri de muncă, nici data când se vor face angajări, ci a menţionat doar că „în curând“. Dacă înainte se vorbea despre 60.000 de maşini în 2012, ieri, oficialii de rang înalt ai companiei nu au dorit să avanseze o estimare a volumului de producţie de anul acesta, menţionând că vor fi cunoscute datele peste o lună.

Spectacol inedit

Iniţial, participanţii la evenimentul de ieri au efectuat o vizită prin fabrică. Ulterior, la lansarea propriu-zisă, Ford a organizat un spectacol inedit. Rând pe rând, mai mulţi muncitori intrau în spatele unui panou, iar pe ecran rula un filmuleţ cu fabricarea primei maşini Ford B-Max de culoare roşie. La finalul ceremoniei, ca şi cum muncitorii ar fi terminat pe loc primul vehicul marca Ford, fabricat în Bănie, din spatele panoului şi-a făcut apariţia autovehiculul cu numărul 1, cumpărat de Traian Băsescu.

Un nou motor intră în fabricaţie de la anul

Ford a anunţat ieri că, pe lângă motorul EcoBoost de 1.0 litri, proaspăt intrat în fabricaţie, uzina mai pregăteşte lansarea altui motor, de 1,5 litri, pe benzină. Cel mai probabil, noul motor va intra în fabricaţie la începutul anului 2013. Compania nu a anunţat, ieri, absolut nimic, despre viitorul model Ford care se va produce la Craiova, aşa cum anunţase anul trecut. 

Băsescu a cumpărat primul Ford B-Max

Preşedintele Traian Băsescu a dorit să fie primul client al fabricii de la Craiova. El a arătat factura proformă, precum şi ordinul de plată prin care a achitat primul „Ford oltenesc“ fabricat la Craiova, un vehicul de culoare roşie. Preşedintele s-a urcat la volanul maşinii, pe care a condus-o până aproape de ieşirea din fabrică. Preţul exact pe care l-a plătit Băsescu pe Ford B-Max cu numărul unu, fabricat la Craiova, rămâne confidenţial, spun oficialii companiei, dar preşedintele Ford Europa, Stephen Odell, a menţionat că preşedintele ţării nu a avut nici un fel de discount. Preţul de la care porneşte maşina „made in Craiova“ este de 13.400 de euro.

Infrastructura lasă de dorit

Preşedintele Ford Europa nu a ezitat să bată diplomatic obrazul autorităţilor în ceea ce priveşte infrastructura rutieră: „Craiova va exporta peste 90% din producţie. Luând asta în considerare, transportul şi logistica sunt foarte importante. Sunt investiţii deja realizate în infrastructură, dar mai trebuie făcute multe îmbunătăţiri“. Preşedintele Consiliului Judeţean Dolj, Ion Prioteasa, a menţionat că investiţiile în infrastructură se vor face, fie că este vorba despre drumul expres sau de Autostrada Sudului.

B-Max are emisii reduse de noxe

Noul B-Max va fi de vânzare în Europa spre sfârşitul acestui an şi va fi lider de clasă la consumul de combustibil şi emisii CO2 în ambele versiuni de motorizare – motorină şi benzină, informează compania producătoare. Având sistemul Ford Auto-Start-Stop ca standard, motorul EcoBoost de 1.0 litri şi 120 de cai-putere al Ford B-Max atinge emisii CO2 de 114g/km şi un consum de combustibil de 4,9 l/100 km (57,6 mpg), fiind cu 15% mai economic decât principalii săi competitori.
B-Max va fi disponibil cu ambele versiuni de 100 CP şi 120 CP ale motorului EcoBoost de 1.0 litri. În Craiova, există deja două persoane care au comandat maşina B-Max, pe baza catalogului de prezentare. Primii clienţi beneficiază de reducere de 1.000 de euro. Vehiculul va fi prezent în show-room-uri în august, iar primele livrări se vor face în septembrie.
La finalul ceremoniei, când toată lumea se pregătea să plece, Maria Stancu (55 de ani), angajată a fabricii ca operator pe bandă, a remarcat ca o concluzie la tot ce se întâmplă la Ford în ultima perioadă: „Acum…, să dea Domnul să meargă treaba!“.

Istoria Ford la Craiova

12 septembrie 2007- AVAS semnează cu Ford, la Salonul Auto de la Frankfurt, preluarea Automobile Craiova.

21 martie 2008 – se efectuează transferul de proprietate între AVAS şi Ford Motor Company pentru fabrica auto din Craiova. În patru ani ar fi trebuit să fie angajate 3.700 de personae, iar producţia de maşini trebuia să ajungă la 300.000 de unități pe an și tot atâtea motoare.

21 ianuarie 2010 – statul român garantează în proporție de 80% un împrumut de 400 de milioane de euro obținut de către Ford de la Banca Europeană de Investiții. Acel împrumut a fost utilizat doar parțial în uzina din Craiova. Restul a fost folosit pentru a moderniza Centrul de Excelenţă din Germania, unde este un puternic centru de cercetare al Ford.

8 septembrie 2010 – începe asamblarea utilitarei ușoare Transit Connect pe liniile de producție de la Ford.

8 august 2011 – statul român a blocat ajutorul de stat pentru Ford, din cauză că investitorul nu a realizat ce a promis. În loc de 143 de milioane de euro pe care trebuia să-i primească de la stat compania, au fost plătite doar 14 milioane de euro.

17 octombrie 2011 – Ford oprește asamblarea Transit Connect în uzina din Craiova, iar producția se mută la Valencia, în Spania.

6 martie 2012 – a fost lansat la Salonul Auto de la Geneva primul Ford oltenesc, Ford B-Max care a intrat ieri în producția de serie.
13 martie 2012 – ajutorul de stat acordat Ford pentru investiţii a fost plafonat la 75 de milioane de euro. În acelaşi timp, Ford a lansat noi promisiuni: între 1 ianuarie 2013 şi 31 decembrie 2017, Ford va realiza o producţie de automobile de 810.000 de unităţi şi o producţie de motoare de 1,5 milioane de unităţi.

20 martie 2012 – Ford a făcut anunțul de angajare a 500 de oameni în Craiova.

29 aprilie 2012 – în timp ce se făceau recrutări, iar 7.000 de craioveni depuneau CV-uri pentru un loc la Ford, compania anunța un program de disponibilizări voluntare a circa 250 de oameni. Cei aproape de vârsta de pensionare puteau să se înscrie pe liste.

Dotări

– maşina nu are stâlpul din mijloc (acesta fiind încorporat în uşi), iar deschiderea uşilor asigură acces facil în habitaclu;
– sistem SYNC, prin care maşina poate efectua un apel de urgenţă, în caz de accident;
– „Active City Stop“, cu ajutorul căreia mașina poate evita coliziunile la viteză redusă, în oraş.

Nou director general la Ford 

Henrik Nenzen, de 66 de ani, director general al Ford România, se retrage din activitate la sfârşitul lui iunie, după 41 de ani de activitate devotată în slujba Ford Motor Company. Nenzen este urmat în funcţia de director general al Ford România de Zoltan Brassai, de 49 de ani, actualmente director operaţiuni al Ford România. Noua numire intră în vigoare începând cu 1 iulie 2012. 

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS