16.8 C
Craiova
vineri, 27 septembrie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriLocomotivele Electroputere reînvie

Locomotivele Electroputere reînvie

Grampet Group, parte a Grupului Feroviar Român controlat de magnatul Gruia Stoica, a cumpărat fabrica de locomotive de la Electroputere Craiova, după ce, în luna august, anul trecut, achiziţionase şi fabrica de reparaţii locomotive Reloc. Cei 500 de muncitori care lucrează la fabrica de locomotive de la Electroputere şi de la Reloc pot răsufla acum uşuraţi. Noul proprietar, Grampet Group, controlat de omul de afaceri Gruia Stoica, a preluat activitatea de producţie şi reparaţii şi vrea să creeze în jurul Electroputere un pol de dezvoltare industrială. Vânzarea fabricii de locomotive a avut loc la sfârşitul anului trecut, după şase luni de negocieri, dar informaţia a fost făcută publică abia vineri. Suma pe care proprietarii Electroputere, Al Arab Constructing Company, au primit-o de la Grampet este confidenţială.
„Intenția noastră este să construim locomotive românești într-un timp foarte scurt la Craiova și să readucem la viață tradiţia industriei româneşti craiovene şi un brand deosebit de puternic și de cunoscut în lumea întreagă – Electroputere. În plus, suntem foarte bucuroși că am reușit să salvăm sute de locuri de muncă, pentru că ambele societăți abia erau în stare de funcționare. Cu siguranță se vor crea mii de locuri de muncă atunci când vom redeschide activitatea și vom începe să producem din nou locomotive românești“, a declarat președintele Grampet Group, Gruia Stoica, potrivit capital.ro.

Pol industrial la Craiova

În prezent, la fabrica de locomotive mai sunt angajaţi 90 de oameni, iar la Reloc lucrează circa 400 de persoane. Într-un comunicat de presă, trimis GdS, reprezentanţii companiei spun că Grampet are planuri mari în privinţa producţiei de locomotive.
„Grampet Group a achiziționat, spre sfârșitul anului 2012, activitatea de producție de locomotive de la Electroputere Craiova. Noua entitate creată din această divizie, ELECTROPUTERE VFU SA (vehicule feroviare urbane – n.r.) , este moştenitoare de drept a unei tradiţii de aproximativ 50 de ani în fabricarea de locomotive. În această divizie a Electroputere s-au fabricat peste 1.000 de locomotive electrice şi peste 3.000 de locomotive Diesel electrice, locomotive care au reprezentat adevăraţi ambasadori ai României, ai calităţii industriei româneşti şi ai priceperii muncitorilor români.
Acesta a fost principalul motiv pentru care Grampet Group a decis să se implice şi să salveze brandul Electroputere de la faliment şi să repună industria feroviară românească pe locul binemeritat pe piaţa internaţională. Am făcut acest gest cu gândul la moştenirea Electroputere, dar, mai ales, cu gândul la viitorul pe care acest brand şi acest produs îl au. Prin achiziţionarea diviziei de locomotive Electroputere şi prin achiziţionarea fabricii de locomotive Reloc, Grampet Group reuşeşte în premieră pentru România ultimilor 23 de ani să creeze un pol de dezvoltare industrială în sudul României. Faptul că aceste două importante fabrici vor funcţiona împreună înseamnă locuri de muncă şi beneficii pentru comunităţile locale şi un stimul pentru economia locală, regională şi chiar naţională. Suntem extrem de încrezători în faptul că atunci când se va redeschide activitatea de producţie de locomotive la Electroputere, beneficiile acestui pol industrial regional vor fi resimţite.
În acelaşi timp, suntem bucuroşi că putem să oferim un motiv de mândrie pentru craioveni, ca şi pentru toţi românii, care vor putea vedea în scurt timp cum un simbol al Olteniei şi al României prinde iarăşi viaţă“, se arată în răspunsul trimis GdS.

Locomotive pe linie la Electroputere

După ce informaţia privind preluarea a fost făcută publică, jurnaliştii GdS au vizitat fabrica de locomotive, unde câteva zeci de muncitori lucrau de zor. Mai multe locomotive electrice inscripţionate cu Train Hungary şi Grup Feroviar Român fuseseră modernizate şi aşteptau să fie livrate pentru a lua calea şinelor. Este vorba despre patru locomotive de 5.100 de kilowaţi, două pregătite pentru livrare şi două urmând să intre în reparaţii. O astfel de locomotivă are 19 metri lungime, cântăreşte 126 de tone şi prinde o viteză de 160 de km/h. Construcţia ei de la zero costă circa două milioane de euro. Potrivit reprezentanţilor fabricii, muncitorii sunt mulţumiţi că au scăpat de spectrul pierderii slujbelor, care plana în fiecare an asupra lor.

Cine este Grampet

Deținut de oamenii de afaceri Gruia Stoica și Vasile Didilă, Grampet este cel mai mare jucător privat din sectorul transportului feroviar din România, fiind totodată și cel mai important jucător în sectorul transportului feroviar din Europa Centală și de Sud-Est, oferind servicii de transport și logistică în nouă țări europene.
Înfiinţat în 1999, grupul este alcătuit din mai multe companii cu activităţi în toate sectoarele domeniului feroviar, de la transport de mărfuri, construcţii şi reparaţii de material rulant până la management logistic. În ultimii ani, grupul şi-a extins activitatea, iar în prezent are afaceri în România, Bulgaria, Ungaria, Germania, Serbia, Muntenegru, Ucraina şi Republica Moldova. Grampet deţine cel mai mare operator feroviar privat din România, Grup Feroviar Român, iar în Bulgaria şi Ungaria operează prin Bulgarian Railway Company şi Train Hungary. Din grup fac parte şi fabricile de construcţii, reparaţii şi modernizări vagoane de marfă sau călători Remar Paşcani, Reva Simeria şi Grampet Debrecen Vagonyar kft., în Ungaria. Transbordare Vagoane Marfă este altă companie importantă, care desfăşoară activităţi de transbordare a mărfurilor din vagoane de pe ecartamente diferite, în toate staţiile de cale ferată de pe frontiera Uniunii Europene cu Ucraina şi Republica Moldova. Recent, Grampet a încheiat un acord de colaborare, cu Uniunea Căilor Ferate din Cuba. Potrivit revistei Forbes, Gruia Stoica are o avere de circa 450 de milioane de euro.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS