6.7 C
Craiova
sâmbătă, 23 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalAutoritățile cer verificarea tuturor cutiilor de valori din bănci

Autoritățile cer verificarea tuturor cutiilor de valori din bănci

Polițiștii au cerut verificarea cutiilor de valori din băncile naționale. Măsura a fost luată după ce mai multe persoane au reclamat că le-au dispărut bunuri din cutiile de valori de la o sucursală din centrul Piteștiului.
Poliţiştii au hotărât să efectueze controale în băncile din România pentru a evita incidente asemănătoare celor din Piteşti.
Oamenii legii au cerut date despre siguranţa acestor căsuţe de valori şi despre eventuale incidente.
11 persoane din Piteşti au depus plângere la poliţie, după ce mai multe bunuri le-au fost furate din cutiile de valori de la o sucursală BCR.
Adrian Vasilescu, consilier al guvernatorului BNR, a declarat în exclusivitate pentru B1 TV că, cel mai probabil, în cazul băncii de la Pitești, atacatorii au dispus de mijloace sofisticate de a deschide casete.
„Unii clienți sunt tradiționaliști, s-au obișnuit să țină banii la saltea sau la borcan, dar cei mai mulți care își păstrează banii în cutii de valori sunt cei care își ascund banii de Fisc, de soți, soții, amante. De aceea nu cred că toți păgubiții vor depune plângere. Ca să deschizi o cutie de valori nu poți singur. Angajatul băncii învârte cheia până la jumătate, apoi lasă clientul singur în cameră, iar acesta duce cheia până la capăt. Nu poate veni cineva de afară să intre într-un tezaur și să deschidă caseta altuia, decât dacă, și probabil asta s-a și întâmplat, au dispus de mijloace sofisticate de a deschide casete“, a spus Adrian Vasilescu.

Zece reclamaţii de furt din casetele de valori, la BCR Piteşti

Modalitatea prin care s-au sustras bani şi valori din casetele BCR Piteşti rămâne încă o enigmă pentru anchetatori, reprezentanţii IPJ Argeş afirmând, deocamdată, că s-au înregistrat zece plângeri venite din partea celor care au închiriat casete de valori la BCR Piteşti, ultimele două fiind depuse miercuri. Surse judiciare, citate de Mediafax, susţin că suma totală reclamată a fi dispărută din sucursala BCR Piteşti depăşeşte 1,5 milioane de euro.
„Avem în acest moment încă două cazuri, după ce astăzi (miercuri – n.r.) au fost depuse două noi reclamaţii. În total sunt zece cazuri în acest moment, iar ancheta este în desfăşurare şi este posibil să mai avem sesizări, în condiţiile în care clienţii băncii îşi verifică şi astăzi cutiile de valori“, a declarat purtătorul de cuvânt al Poliţiei Argeş, comisar-şef Dănuţ Dinu, fără a preciza însă despre ce sume este vorba în cazul ultimelor două reclamaţii, spunând doar că „sunt sume mari de bani, în valută“.
Conform anchetatorilor, la sucursala BCR din centrul Piteştiului sunt 300 de cutii de valori, dintre care 105 sunt închiriate, iar 37 dintre acestea nu fuseseră verificate, până miercuri, de către clienţi.
Potrivit unor surse judiciare, suma totală dispărută în toate cele zece cazuri depăşeşte un milion şi jumătate de euro.

Suspecţii, vechi clienţi ai băncii?

Surse din rândul anchetatorilor spuneau că există doi suspecţi principali în acest caz, între care un bărbat cu cetăţenie româno-spaniolă.
Sursele citate spun că cei doi bărbaţi sunt clienţi ai băncii de mai mult timp, iar în ultimele patru luni ar fi intrat frecvent în bancă, de unde ar fi ridicat bani din cutii de valori, după ce au avut şi ei bunuri în mai multe cutii de valori ale unităţii şi şi-ar fi făcut apoi dubluri ale cheilor de la acestea. Anchetatorii au ajuns la cei doi în condiţiile în care aceştia apar în imaginile de pe camerele de supraveghere ale băncii, surprinse vineri, înainte de a fi depusă prima plângere.
Directorul de comunicare al BCR, Ionuţ Stanimir, a declarat, marţi, că nu există indicii privind vinovăţia vreunui angajat al băncii în cazurile privind dispariţia unor bani şi valori, reclamate la poliţie, iar banca va evalua „obligaţia morală“ de a despăgubi clienţii, chiar dacă nu există o obligaţie contractuală.
„În acest moment, colaborăm cu poliţia şi le-am pus la dispoziţie toate probele materiale şi înregistrările video, însă din indiciile şi din semnele momentane nu există implicare a angajaţilor băncii. Ceea ce vă putem spune, de asemenea, este că, din punct de vedere contractual, nu există obligaţia legală de a despăgubi clienţii, însă în acelaşi timp vom evalua orice obligaţie morală pe care o avem în sensul despăgubirii, cu ajutorul organelor acreditate. (…) Nu există nici un semn în ceea ce priveşte complicitatea unui angajat al băncii, momentan nu există indicii în acest sens. Poliţia face investigaţii preluând probele materiale de la faţa locului şi înregistrările video“, declara Stanimir.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS