10.6 C
Craiova
miercuri, 27 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăEducatieProiectul "Consolidarea cooperării şcoală - familie - comunitate", la Craiova

Proiectul „Consolidarea cooperării şcoală – familie – comunitate”, la Craiova

Asociaţia “Alternative Educaţionale” implementează, în calitate de coordonator, proiectul de parteneriat pentru învăţare Grundtvig, “Building Strong School-Family-Community Relationships”, alături de alte patru organizaţii partenere din: Danemarca, Austria, Italia şi  Turcia.
Miercuri , 6 noiembrie, la sediul Liceului Teoretic “ Tudor Arghezi”- partener local în proiect- in intervalul orar 9.30-12.00 a fost organizată o Masă rotundă judeţeană cu participare internaţională, cu tema “Consolidarea cooperării şcoală – familie – comunitate. Schimb de experienţa şi de bune practici. Studii de caz. Concluzii.” la care au participat reprezentanţi ai Inspectoratului Şcolar Judeţean Dolj, Casei Corpului Didactic Dolj, Consiliului Judeţean, profesori, părinţi şi elevi precum şi alţi reprezentanţi ai comunităţii locale. Această activitate face parte din programul primei întâlniri comune de lucru din cadrul proiectului Grundtvig, care reuneşte în Craiova în perioada, 5-9 noiembrie 2013, specialişti în domeniul educaţiei adulţilor din Danemarca, Austria şi Turcia.
Joi, 7 noiembrie, oaspeţii vor primi mesajul oficialităţilor din cadrul Primăriei Craiova, ceea ce conduce la promovarea dimensiunii europene a oraşului Craiova şi la creşterea prestigiului şcolii doljene în ansamblul ei. Totodată, oaspeţii vor  avea prilejul să viziteze Casa Băniei, Parcul Romanescu, centrul istoric al oraşului şi alte obiective de referinţă cu care oraşul Craiova se mândreşte, ca un real exerciţiu de educaţie interculturală.
“ Suntem pe deplin conştienţi că dezvoltarea competenţelor cheie pentru învăţarea pe tot parcursul vieţii sub  formă de cunoştinţe, abilităţi şi atitudini sunt fundamentale pentru fiecare individ într-o societate, precum cea în care trăim. Proiectul nostru are ca obiective dezvoltarea unora dintre cele 8 competentele cheie pentru învăţarea pe tot parcursul vieţii. Avem în vedere în principal dezvoltarea competenţelor sociale si civice, dezvoltarea competenţei de “learning to learn” dar si a competenţelor digitale si celor de comunicare în limbă straină- limba engleză .Strategiile utilizate în scopul dezvoltării acestor competenţe cheie, interdependente între ele,  vor facilita dezvoltarea gândirii critice, a creativitătii, a iniţiativei, a evaluării riscurilor, etc. atât formatorilor cât şi formabililor” au precizat coordonatoarele acestui proiect, prof. Anca Bărbulescu şi Cristina Rotaru.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS