http://www.youtube.com/watch?v=-mS0OAmFEaw
Tineri sau oameni maturi, craiovenii folosesc blogul pentru promovare. Scriu lucruri care îi interesează, filmează scene amuzante sau fac stand-up comedy. Generaţia online se bucură tot mai mult de succes virtual. Cum poţi ajunge să îţi transformi pasiunea în carieră şi să ai milioane de vizualizări la nici 20 de ani, ne vor spune bloggerii craioveni care se bucură de un succes real.
Are 16 ani şi este unul dintre cei mai vizualizaţi videobloggeri din ţară. Vorbim de craioveanca Bianca Adam.
„Tequila“, aşa cum este cunoscută fata în mediul videobloggerilor, are în prezent peste 19 milioane de vizualizări şi 60.000 de vizitatori zilnic, depăşind cu mult vizualizările pe care le au ziare mari din România.
Probabil vă întrebaţi ce face Bianca de strânge atâtea vizualizări. Ei bine, preia provocările şi întrebările comentatorilor săi şi le transformă în realitate. Primeşte scrisori şi idei din toată ţara, dar şi din străinătate, pe care mai apoi le filmează.
2 februarie 2012 a fost ziua norocoasă pentru Bianca şi momentul în care a realizat primul ei video. „Totul a început spontan. Nu am avut în plan să fac ceva anume“.
A început postând un video şi a anunţat câteva persoane pentru că nu îşi dorea ca prietenii şi familia să afle. Dar, peste noapte, videoul filmat de ea a fost distribuit peste tot şi lumea a aflat repede.
Prin intermediul videoblogului, Bianca vrea să transmită gânduri bune, să promoveze curajul şi spontaneitatea. „Dezbat subiecte care mă deranjază, subiecte care mă amuză, fac serii de episoade cu farse şi asta atrage cel mai mult“.
„Tequila“ îşi manifestă prin intermediul filmuleţelor şi nemulţumirea faţă de carenţele sistemului de învăţământ românesc: „Pun în faţa mea o cameră de filmat, lumini din două părţi şi un microfon. Îmi pun pe o foaie tot ce vreau să spun şi aşa începe totul“.
Bianca învaţă acum la Liceul de Artă „Marin Sorescu“ din Craiova, dar cel mai mult timp îl dedică filmuleţelor pe care le realizează uneori şi cu ajutorul prietenilor ei.„Nu aş renunţa pentru nimic în lume la videoblog. Am renunţat şi la dansuri pentru videoblog“, spune Bianca.
La ce te ajută videoblogul?
Vă întrebaţi probabil la ce foloseşte un videoblog. Bianca spune că pe ea o ajută se se definească. „Mă ajută să îmi dau seama cine sunt şi ce vreau să fac în viaţă“.
Majoritatea dintre noi fugim de camera de filmat. Bianca, în schimb, nu mai are nici o reţinere. Pentru că ideea de a te aşeza să vorbeşti singur în faţa camerei de filmat pare ciudată, am întrebat-o pe Bianca cum este să te pui în faţa unei camere şi să începi să vorbeşti. „La început a fost incomod, îmi pierdeam ideile. Acum, pentru mine este un lucru familiar, e ca trezitul de dimineaţă“.
Care este secretul prin care atrage atât de multă lume? Este o întrebare la care nici Bianca nu a găsit încă un răspuns sigur: „Probabil pentru că este ceva nou. În România, lumea este rigidă şi încruntată. E nevoie de cineva care să descreţească frunţile oamenilor“.
Se câştigă şi bani din videoblog
Bianca are fani şi nu a trebuit decât să se pună în faţa calculatorului, să se filmeze şi să posteze pe YouTube. De un an şi jumătate a început să câştige bani, iar cel mai mult a obţinut 600 de dolari pe lună. Cât timp munceşte pentru aceşti bani? Ei bine, cel mai popular videoclip al „Tequilei“ este „Adevăr şi Provocare 3“ şi mărturiseşte că ajunge să lucreze la un videoclip şi o lună, iar la filmuleţele mai mici lucrează în medie cinci ore. Videoclipurile sunt editate chiar de ea şi foloseşte o cameră Canon 1100D cu obiectiv de 18-55 milimetri sau Sigma de 70-300 milimetri şi un trepied.
Internetul poate oferi şanse de promovare şi câştig pentru viitorul multor tineri. Blogul, videoblogul pot fi viitoarele meserii din care tinerii să câştige mulţi bani. „Tequila“ spune că nu va renunţa prea curând la videoblog, deşi îşi doreşte să urmeze cursurile unei facultăţi de jurnalism.
Blogul – modalitate de promovare
Bloggingul este astăzi un fenomen care atrage din ce în ce mai mulţi oameni. David Mitran este un craiovean care are două bloguri.
Primul său blog a apărut în 2009 şi a fost realizat sub formă de jurnal. „Fii optimist“ este blogul în care David promovează ideea de fericire şi a apărut acum doi ani. David spune că blogul l-a ajutat să obţină vizibilitate. „Prin intemediul blogului, lumea a ajuns să mă cunoască şi eu am ocazia să cunosc persoane importante“. De asemenea, băiatul este de părere că blogul te ajută atât pentru creşterea credibilităţii, cât şi la conceperea unui brand personal sau la dezvoltarea lui.
davidmitran.info este cel de-al doilea blog al său. Aici scrie orice îi trece prin cap, indiferent de subiecte. „Unul dintre scopurile acestui nou blog este de a promova Craiova şi activităţile care au loc aici. Cu el particip şi la concursuri“, spune David.
Bloggerul craiovean are, în medie, 200 de vizitatori zilnic pe fiioptimist.ro, iar pe davidmitran.info are între 10 şi 40 de vizitatori, a vând în vedere că a apărut doar de câteva luni.
Alexandra Ilie este şi ea pe lista bloggerilor craioveni. La Barcelona, în iunie 2008, în timpul bursei Erasmus, fata a început să scrie pe blogul danailie2004.blogspot.com din nevoia de a comunica mai eficient cu cei de acasă. Dacă, la început, blogul avea mai degrabă funcția unui jurnal (web log), pe parcurs s-a transformat în canal de comunicare nu doar cu prietenii și familia, ci și cu alți cititori și bloggeri din Craiova și din restul țării. Pe blogul Alexandrei puteţi citi întâmplări din viața cotidiană, relatări din călătorii, recenzii, recomandări sau invitații la evenimente. La ce o ajută blogul pe Alexandra? Îi oferă vizibilitate și o ajută să se facă auzită. „Este cea mai simplă și la îndemână modalitate prin care o idee ajunge cât mai repede la cât mai multe persoane de oriunde din România“, este de părere bloggeriţa, care consideră că blogul este o carte de vizită la îndemâna oricui.
Ce este blogul?
Bloggingul este astăzi un fenomen. Cuvântul „blog“ a apărut la începutul anului 1999, fiind prescurtarea expresiei engleze „web-log” (jurnal de internet). Preistoria blogurilor merge până prin 1994, însă anii 1999-2000 reprezintă momentul exploziei acestui fenomen în SUA şi Europa Occidentală.