Licitația pentru dezinsecție, deratizare, dezinfecție (DDD), tratamente fitosanitare și ecarisaj a fost din nou anulată. De data aceasta, din cauza faptului că Primăria Craiova a respins singurul ofertant care s-a prezentat, invocând prețul ridicat al serviciilor. Pe de altă parte, acesta declară ca documentația de atribuire a fost întocmită greșit, cu cantitățile pe care lucra și lucrează acum Salubritatea, în condițiile în care societatea dorea să vină cu mai multe dotări, pentru a îmbunătăți activitatea.
Primăria Craiova a decis să respingă singurul ofertant care s-a înscris la licitația privind contractul de delegare a gestiunii serviciului de ecarisaj și a activităților de dezinsecție, dezinfecție, deratizare și tratamente fitosanitare. Surse apropiate proiectului au declarat pentru GdS că societatea SC CORAL IMPEX SRL din Ploiești, înscrisă la licitație în asociere cu SC SERVICII SIMILARE EDILITARE PENTRU COMUNITATE MIOVENI SRL, a oferit un preț mult prea mare pentru serviciile pe care ar fi urmat să le presteze în Craiova. Mai pe scurt, suma de 15.806.451,6 lei pentru perioada de opt ani pe care primăria ar fi urmat să concesioneze activitățile a fost insuficientă pentru firma CORAL IMPEX.
„Caietul de sarcini nu a fost bine întocmit“
Contactat de GdS, directorul firmei, Alexandru Badea, a declarat însă că documentația de atribuire ar fi fost întocmită defectuos. „După părerea mea, eroarea le aparține dumnealor. Caietul de sarcini nu a fost bine întocmit. Toate principiile care au stat la baza lui au fost cele ale vechii firme care se ocupă de aceste activități, Salubritatea. Vechea societate nu avea rezultate și nu poți să impui ca noua firmă să meargă pe aceleași principii, ci îl lași pe operator să vină cu propunerea lui. Noi ne-am înscris și la prima, și la a doua licitație. La prima am contestat, pentru că ni se părea prețul prea mic. Apoi au mărit prețul, iar la a doua licitație nu am mai contestat pentru că ne-am gândit că e un serviciu de care are nevoie o comunitate. Dar a intervenit problema caietului de sarcini. Dânșii (Salubritatea – n.r.) au lucrat cu patru mașini, eu vin cu 40. Ei vin cu opt oameni, eu vin cu 120“, a explicat Badea.
Acesta a mai menționat, într-adevăr, că în oferta prezentată primăriei nu a inclus și dezinsecția pentru anul 2014. „Noi ne-am încadrat, inițial, în preț, însă autoritatea contractantă ne-a spus că nu am inclus și dezinsecția pentru anul acesta, care desigur nu se mai poate face de acum încolo. Am făcut oferta fără dezinsecție, însă dacă adunam și banii pentru aceasta, depășeam, într-adevăr, valoarea contractului“, a explicat Badea.
Firma a avut timp până ieri la ora 16.00 să depună o contestație la decizia de respingere a primăriei, însă directorul firmei a explicat că nu va mai face asta. Așa că licitația poate fi declarată, oficial, anulată.
Ce s-a întâmplat cu această licitație?
Contractul amintit a fost scos la licitație, prima dată, pe 3 aprilie. Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a suspendat licitația în luna aprilie, iar în mai, instituția a anulat-o în urma unei solicitări a unuia dintre ofertanți privind faptul că primăria a introdus, printre criteriile de atribuire, redevența, lucru considerat nelegal de CNSC. Municipalitatea a scos din nou contractul la licitație pe 28 iulie, eliminând redevența, iar valoarea estimată a contractului a crescut la a doua licitație la 15.806.451,6 lei față de 12.903.225 de lei. Firma care s-a ocupat și se va ocupa în continuare de activitățile amintite este SC Salubritate Craiova SRL, căreia i s-a atribuit acest contract – mai puțin ecarisajul, de care se ocupă deja Salubritatea – prin negociere fără anunț de participare.