Daca in 2003 cele mai multe accidente mortale s-au produs pe soseaua dintre Craiova si Caracal, „Soseaua mortii“, asa cum este denumit acest drum de catre soferi, in cursul anului 2004 s-au inmultit accidentele mortale petrecute pe drumul european E574, in comuna doljeana Pielesti. Acolo a fost la un pas de a-si pierde viata seful Politiei TF Dolj, dupa ce masina in care se afla a fost lovita violent de autoturismul unui om de afaceri craiovean, si tot acolo sotia unui senator a ucis trei oameni, lasind fara familie o fetita de 14 ani.
Comuna doljeana Pielesti pare blestemata. In curbele dinainte si de dupa aceasta localitate nu e luna in care sa nu se produca macar un accident grav, daca nu chiar mortal. In 2004 insa, numarul celor care si-au pierdut viata pe sosea in aceasta zona a atins ordinul zecilor. Politistii de la Circulatie au facut tot posibilul sa previna asemenea accidente, ba chiar au stabilit restrictii de viteza pe portiunile de drum in panta si in rampa care se afla pe drumul european E574, inainte si dupa Pielesti. Insa soferii imprudenti – unii dintre ei considerindu-se mai „cu mot“ decit ceilalti, din cauza banilor multi din portofel si a masinilor puternice pe care le conduc -, au continuat sa nu ia in seama indicatoarele rutiere si periculozitatea curbelor, provocind alte si alte accidente mortale.
Un tinar a decedat, iar un comisar de politie a fost grav ranit
Un prim accident deosebit de mediatizat, produs in acest an la intrarea in Pielesti dinspre Craiova, a avut loc pe 26 aprilie. Unul dintre actionarii firmei craiovene TOPWAY venea de la Bucuresti la volanul autoturismului Mercedes cu numarul de inmatriculare DJ-01-TOP. Mercedesul a traversat comuna Pielesti, apoi, la iesirea catre Craiova, a lovit frontal o masina care venea din sens opus. Celalalt autoturism implicat in accident era masina de serviciu a directorului Mitrescu de la Regionala CFR Craiova, un Daewoo Nubira cu numarul de inmatriculare DJ-11-MRF. La volan se afla Alin Stoican, de 23 de ani, din Craiova, soferul directorului, iar scaunul din dreapta era ocupat de comisarul Dumitru Serbanescu, seful Serviciului Politiei Transporturi din cadrul Inspectoratului de Politie al Judetului Dolj. Impactul a fost atit de puternic incit ambele masini au fost grav avariate. Alin Stoican, soferul Nubirei, a fost grav ranit, decedind o ora mai tirziu la Spitalul de Urgenta Craiova. Comisarul Serbanescu a fost transportat si el la spital, cu toate ca nu a avut decit leziuni usoare, iar conducatorul Mercedesului s-a ales cu nasul spart.
Imediat dupa accident, la fata locului s-au adunat mai multi localnici, unii dintre ei incercind sa le ajute pe victime, iar altii doar din pura curiozitate. Un copil de vreo sase ani a venit in fuga, de acasa, cu o luminare, pe care batrina Gheorghita Minea a aprins-o si a asezat-o linga soferul Alin Stoican.
Din primele cercetari efectuate la fata locului, politistii au concluzionat ca vinovat de producerea accidentului este omul de afaceri. „Intr-o curba la stinga, la intrarea in comuna Pielesti, din cauza neatentiei in conducere, soferul Mercedesului a patruns pe contrasens, intrind in coliziune frontala cu autoturismul Nubira, care se deplasa regulamentar din sens opus. In urma impactului a rezultat decesul conducatorului Nubirei. Soferului Mercedesului i se va intocmi dosar de cercetare penala pentru ucidere din culpa“, a declarat inspectorul Mihnea Dragomirescu, din cadrul Biroului Politiei Rutiere Craiova.
Carmen Paunescu, soferita criminala
Cel mai grav accident rutier care s-a produs in acest an in judetul Dolj, soldat cu trei morti si trei raniti, a avut loc tot pe raza comunei Pielesti. Unicul vinovat pentru acest tragic accident a fost Carmen Paunescu, sotia senatorului Adrian Paunescu.
Pe 31 iulie, in jurul orei 11.00, Carmen Paunescu a plecat din Bucuresti catre Craiova, la volanul unui autoturism Hyundai Terracan. Era insotita de fiica ei, Ana Maria, de 13 ani si sapte luni, care ocupa locul din dreapta. In jurul orei 14.00, Carmen Paunescu a ajuns pe portiunea de drum cuprinsa intre comuna Pielesti si municipiul Craiova, unde, dupa ce a trecut de pasarela peste calea ferata, pe un sector de drum drept, cu buna vizibilitate, s-a angajat in depasirea citorva autoturisme care circulau in aceeasi directie. In timpul efectuarii acestei manevre, autoturismul a izbit frontal o Dacia Nova cu numarul de inmatriculare OT-99-BYM, condusa regulamentar din sens opus de Marin Burlan.
In urma impactului, ambele autoturisme au fost avariate, iar Marin Burlan si sotia sa, Ileana, care ocupa locul din dreapta fata, au decedat pe loc. Una dintre fiicele lor, Laura, aflata pe bancheta din spate a Daciei Nova, a fost proiectata prin parbriz, pe carosabil, suferind leziuni care i-au cauzat moartea la putin timp dupa accident. Cea de-a patra ocupanta a autoturismului de Olt, Silvia, fiica cea mica a familiei Burlan, aflata de asemenea pe bancheta din spate, a suferit leziuni pentru vindecarea carora a fost nevoie de 70-80 de zile de ingrijiri medicale, conform Raportului de constatare medico-legala intocmit ulterior de medicii legisti.
In urma accidentului, Carmen Paunescu a suferit si ea un traumatism inchis toracic cu fracturi costale multiple si alte leziuni, care au necesitat pentru vindecare 25-30 de zile de ingrijiri medicale, conform Raportului de expertiza medico-legala. In acelasi raport se mentioneaza ca Ana Maria Paunescu a suferit un traumatism cranio-cerebral acut inchis, o fractura maleola tibiala dreapta si o plaga contuza fata dorsala picior drept, leziuni care au necesitat pentru vindecare 40-45 zile de ingrijiri medicale.
Conform expertilor, sotia senatorului pute sa evite accidentul
Din declaratiile martorilor si expertiza tehnica efectuata, anchetatorii au concluzionat ca Natalia Carmen Paunescu s-a angajat in mod imprudent in depasire. In ciuda celor sustinute de unii martori oculari ai accidentului, anchetatorii au concluzionat ca sotia senatorului Adrian Paunescu conducea autoturismul cu viteza declarata, de aproximativ 90 km/h, viteza apreciata drept corecta de expertii tehnici, si ca la intrarea in manevra de depasire a observat cum din sens opus se apropia un autoturism marca Dacia Nova, condus tot cu circa 90 km/h de catre Marin Burlan.
Crezind ca are timp sa depaseasca, Carmen Paunescu si-a continuat deplasarea pe contrasens. In acelasi timp, conducatorul Daciei Nova, sesizind pericolul, a incercat sa evite tamponarea frontala, frinind si incercind sa-si conduca masina la limita din dreapta a partii carosabile. I-a creat astfel loc masinii Hyundai Terracan, care ar fi avut spatiul necesar sa treaca printre coloana de masini depasite si Dacia Nova care venea din fata, mai ales ca in acel loc carosabilul avea sapte metri latime. Realizind prea tirziu pericolul ciocnirii, Carmen Paunescu a incercat si ea sa evite impactul in ultima clipa. Insa, in loc sa treaca prin spatiul creat in mijlocul soselei, printre masini, a virat stinga, ciocnindu-se frontal cu Dacia Nova. Expertii au considerat ca accidentul putea fi evitat daca Natalia Carmen Paunescu isi conducea autoturismul pe axul drumului, intre autoturismul pe care-l depasea si cel care venea din sens opus, intrucit latimea carosabilului permitea acest lucru.
Silvia Burlan, singura membra a familiei Burlan care a scapat cu viata in urma accidentului produs de Carmen Paunescu, a aflat abia dupa trei saptamini ca a ramas singura pe lume. Pina atunci atit cadrele medicale, cit si rudele au tinut sub tacere tragica veste, temindu-se ca fata va suferi un soc psihic. Silvia intreba insa mereu: „Mami si tati unde sint, cum se simt?“. La inceput i s-a spus ca au fost grav raniti in accident si au fost transferati la Bucuresti. Apoi, cu o zi inainte de a fi externata, unchiul ei, Ion Sandu, a considerat ca este momentul ca fetita sa afle adevarul. La externare, s-a imbracat in doliu si a tinut sa fie condusa direct la mormintul parintilor si surorii sale. Extrem de tacuta, absenta, aproape in transa, n-a vrut sa declare decit atit: „Nu ma mai intereseaza nimic, nu mai vreau nimic de la viata. Stiu ca nu ii mai pot aduce inapoi pe ai mei. Insa pe cea care mi-a distrus familia, asa micuta cum sint, as omori-o cu miinile mele“.
La Pielesti, sirul accidentelor mortale a continuat si dupa tragica zi de 31 iulie, in care cei trei membri ai familiei Burlan si-au pierdut viata. In ciuda eforturilor politistilor, se mai gaseste din cind in cind cite un sofer imprudent sau vitezoman, care uita de periculozitatea deosebita a soselei in aceasta zona.