4 C
Craiova
joi, 12 decembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljȘi-a făcut asociație în propriul apartament

Și-a făcut asociație în propriul apartament

O asociație de proprietari din Craiova are sediul într-un apartament. Documentele se află în locuința președintelui sau pe la membrii comitetului, care le poartă cu sacoșa dintr-un loc în altul, iar încasările se fac la intrarea în subsolul blocului. Încăperea unde oamenii îşi plătesc întreţinerea nu este asigurată, având, în loc de uşă, doar un grilaj metalic. După ce face încasări, casiera pleacă, însoțită de un locatar, să depună banii la bancă.

Reprezentanții Asoci-ației de proprietari Ștefan cel Mare nr. 3 din Craiova spun că „asociația este firmă privată și ținem documentele unde vrem“, făcând referire la faptul că actele sunt ținute acasă la președinte sau purtate cu plasa pe la membrii comitetului. Când vine vorba de sediul social trecut în acte, până și reprezentanții proprietarilor se contrazic. Președintele asociației, Constantin Stan, susține că „sediul este la domnul Barbu“, în timp ce acest domn Mihai Barbu spune că sediul este la apartamentul nr. 6, care este chiar locuinţa lui Stan. „Stan este creierul. Sediul este aici, la apartamentul 6, la el. Documentele importante și ștampila sunt la el. Încasările se fac acolo, sub scară. Apoi duc banii la bancă. De administrator, știu că a fost cineva, o firmă, dar i-a retras atestatul. Acum este altă firmă, dar să vedem cum se descurcă“, explică Mihai Barbu, proprietar în blocul L, scara A.
Documentele asociației sunt acasă la președintele Constantin Stan, dar și la Mihai Barbu și Marian Jalia, membri de comitet, după cum susține chiar vicepreşedintele. „Asociația nu are un sediu, iar proprietarii nu au unde să înregistreze o cerere sau o plângere. Documentele asociației sunt acasă la cel care a înființat-o și dispune de acestea după bunul plac. Parte din documente se află şi la unii dintre membrii comitetului. Pentru încasări nu există un loc securizat. Proprietarii nu au acces la nicio informație și la niciun document. Neavând sediu, şedințele comitetului executiv se țin prin apartamentele membrilor sau în scara blocului“, susține vicepreședintele Asociației de proprietari Ștefan cel Mare nr. 3.
Cert este că locul unde se fac încasări este unul impropriu, la intrarea în subsolul blocului. Încăperea servește atât pentru încasări, cât și pentru depozitarea unor lucruri aparținând locatarilor. Nu există un fișet, nu există documente, iar locul nu este securizat, așa cum prevede legea. Încăperea este asigurată cu un grilaj metalic, de care este prinsă o plasă rabitz. Proprietarii, cei mai mulți dintre ei persoane vârstnice, nu știu mai nimic de mersul asociației. „Sediul asociației nu știu exact unde este. Nu știu cine încasează, vine o fată o dată pe săptămână, marțea, și ia banii“, a spus Ilie Trașcă, un proprietar venit să plătească întreținerea, dar care a făcut cale întoarsă deoarece casierul nu ajunsese la program. Ca el, şi alți proprietari s-au lăsat păgubași, după ce au așteptat casierul care a fi trebuit să apară la ora 11.30, așa cum este trecut pe programul afișat la ușa blocului L, scara A.
Marți, când le-am solicitat reprezentanților Asociației Ștefan cel Mare nr. 3 să ne întâlnim la sediul acesteia, Constantin Stan a venit cu o plasă cu documente, pe care a adus-o din propriul apartament, iar Marian Jalia, membru în comitet, a apărut cu o altă sacoșă cu acte.

Unii cu facturile, alții cu încasările

Problemele Asociației Ștefan cel Mare nr. 3 nu sunt legate doar de sediul acesteia și locul unde se fac încasări. Aceasta se judecă în prezent cu asociația din care s-a desprins în anul 2012 (în 2012 s-a desprins blocul L, scara A, iar în 2013 s-au afiliat și scările B și C la Asociația Ștefan cel Mare nr. 3 – n.r.), respectiv Asociația de proprietari Piața Unirii, din cauza unor sume de bani încasate fără drept. „Președintele și firma care ne-a administrat au încasat întreținerea pe scară timp de cinci luni, iar banii către furnizori nu i-au mai plătit. În schimb, Asociația Piața Unirii a plătit furnizorii. Noi, unii dintre proprietari, ne întrebăm unde sunt banii dacă nu au ajuns la furnizori“, spune vicepreședintele Asociației Ștefan cel Mare nr. 3.
Lămuriri despre ce sume este vorba a dat președintele Asociației de proprietari Piața Unirii, Constantin Enăchescu. „La 1 noiembrie 2012, am primit o sesizare de la reprezentanții proprietarilor din blocul L, scara A, că se desprind de noi și își fac asociație. Noi am făcut listele pentru luna octombrie, ei nu aveau contracte cu furnizorii de utilități, au luat listele și au făcut încasările. Facturile de utilități veneau la noi până au încheiat ei toate contractele cu furnizorii, adică până în martie 2013. Când i-am întrebat de unde au facturile, dacă ele veneau pe asociația noastră, mi-au spus că nu ne interesează. Noi am plătit și ei au încasat. Există acum un proces, s-a făcut o expertiză în care se spune clar că ei ne datorează suma de 7.621 de lei, reprezentând contravaloarea facturilor emise de către furnizorii de servicii pentru proprietarii de apartamente din blocul L, scara A. Deci, ei au încasat banii și s-au folosit de ei cum au vrut“, a precizat Constantin Enăchescu.
La rândul său, Alina Mora, reprezentantul firmei Moracont, cea care a administrat până la sfârşitul anului trecut Asociaţia Ştefan cel Mare nr. 3, spune evaziv: „Avem un protocol semnat parțial pentru că nu ne-am înțeles în ceea ce priveşte fondurile“.

Contul – la președinte, sediul – la comitet

Reprezentanții Primăriei Craiova spun că sediul social al asociației „a fost ales în adunarea constitutivă a asociației, la blocul L, scara A, apartament 4, deoarece la acea dată nu era amenajat un sediu pentru desfășurarea activităților de administrare a asociației. Iar contul la bancă a fost deschis de către domnul Stan Constantin, care are drepturi depline“, se arată într-o adresă din data de 3.02.2015, care este semnată de șeful Serviciului Asociații, Marius Sorin Tudor.

Prevederile legale

Societățile reglementate de Legea nr. 31/1990, indiferent de natura capitalului social, precum și alte organizații care dețin bunuri ori valori cu orice titlu, denumite în prezenta lege „unități“, sunt obligate să asigure paza acestora. „La unitățile unde nu este posibilă realizarea unui sistem de pază organizat, conducătorii acestora sunt obligați să execute împrejmuiri, grilaje, obloane, încuietori sigure, iluminat de securitate, sisteme de alarmă sau alte asemenea mijloace necesare asigurării pazei și integrității bunurilor“, se specifică la art. 2 și art. 3 din Legea nr. 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor și protecția persoanelor.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS