1.7 C
Craiova
vineri, 13 decembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljSimularea examenului de bacalaureat, neinteresantă pentru 2.000 de elevi doljeni

Simularea examenului de bacalaureat, neinteresantă pentru 2.000 de elevi doljeni

Peste 2.000 de elevi doljeni din anii terminali de liceu au chiulit de la simularea examenului de bacalaureat la limba şi literatura română, iar alţi trei au fost daţi afară din sala de examen

Elevii de clasa a XI-a şi a XII-a au susţinut ieri proba scrisă de limba şi literatura română în cadrul sesiunii de simulare a Bacalaureatului 2015. Din cei 11.168 de elevi doljeni care erau aşteptaţi la simulare, s-au prezentat doar 8.949. „Avem 4.970 de elevi de clasa a XI-a şi 6.198 de elevi de clasa a XII-a. 21% dintre elevii de clasa a XI-a nu s-au considerat suficient de pregătiţi pentru a se prezenta la sesiunea de simulare, iar de la clasa a XII-au au lipsit în proporţie de 19%. Ca şi la examenul propriu-zis, subiectele au fost formulate de către minister în funcţie de profilul şi specializarea absolvită, astfel că au existat două tipuri de subiecte, respectiv subiectele pentru profilul real, teoretic real, tehnologic şi vocaţional care cuprinde subiecte un pic mai uşoare, şi subiecte pentru profilul uman şi vocaţional pedagogic, unde subiectele, de regulă, sunt mai elaborate“, a precizat Alexandrina Năstase, inspector în cadrul ISJ Dolj. Dacă la clasa a VIII-a, la simularea examenelor din cadrul Evaluării Naţionale, nu au fost înregistrate incidente, la simularea examenului de bacalaureat la limba şi literatura română la care au participat elevii de clasa a XI-a şi a XII-a, trei elevi au fost daţi afară din sălile de examen după ce au fost prinşi având asupra lor telefoanele mobile. Cei trei elevi sunt de la Colegiul Tehnic Energetic, Colegiul Tehnic „Ştefan Milcu“ – Calafat şi Colegiul „Ştefan Odobleja“, din Craiova.

Câteva modele de subiecte primite spre rezolvare

Elevii de clasa a XI-a de la profilul real şi tehnologic au avut un text la prima vedere scris de Ioan Slavici – „O viaţă pierdută“ – la care au avut de rezolvat mai multe cerinţe. La eseul argumentativ aveau de menţionat importanţa ecranizării operelor literare, iar la ultimul subiect, să caracterizeze un personaj dintr-o nuvelă studiată. Cei de la secţiile de uman au primit un text la prima vedere de I.L. Caragiale, la subiectul al doilea un eseu argumentativ despre importanţa vizitării muzeelor şi caselor memoriale pentru cultura generală, iar la subiectul al treilea au avut de scris un eseu despre relaţia dintre două personaje dintr-o nuvelă studiată. Elevii de clasa a XII-a, de la profilul uman, au avut un text la prima vedere din „Jocurile Daniei“ de Anton Holban pe baza căruia aveau drept cerinţe, printre altele, să dea câteva sinonime neologice, să explice rolul unei cratime, să indice tipul de perspectivă narativă şi să ilustreze două trăsături ale genului epic. La subiectul al doilea, au avut de redactat un text argumentativ de 150-300 de cuvinte despre influenţa traducerilor asupra literaturii naţionale, iar la ultimul subiect, elevii au primit drept cerinţă scrierea unui eseu de 600-900 de cuvinte despre tema şi viziunea despre lume aşa cum apar într-un text poetic aparţinându-i lui Tudor Arghezi.
Miercuri va avea loc simularea probei obligatorii a profilului (matematică/istorie), iar vineri, 6 martie, elevii de clasa a XII-a vor avea simularea probei la alegere a profilului şi specializării. Pe 12 martie vor fi afişate rezultatele. Potrivit metodologiei aprobate de Ministerul Educației, în vederea adoptării unor măsuri pentru îmbunătățirea performanțelor școlare, rezultatele vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ, prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS