53% din elevii de clasa a VIII-a nu au obţinut notă peste 5 la examenul de simulare a Evaluării Naţionale. Elevii de clasa a VIII-a au primit vineri rezultatele la examenul de simulare a Evaluării Naţionale. Dintre cei 6.062 de candidaţi înscrişi, 639 au absentat. „Procentul de promovabilitate este de 47,74%. S-au înregistrat două medii generale de 10.00 la Școala Gimnazială «Traian» și Școala Gimnazială «Sf. Gheorghe» şi 285 de medii cuprinse între 9 şi 9,99. Au fost 18 note de 10 la limba română, iar la matematică au fost 12 note de 10“, a precizat prof. Mihăiţă Stoica, purtător de cuvânt la ISJ Dolj.
Școlile cu cel mai mare procent de medii peste 5 sunt: Școala Gimnazială „Mircea Eliade“ (96,64%), Școala Gimnazială „Traian“ (90,57%), CN „Frații Buzești“ (90,09%), Școala Gimnazială „Gh. Țițeica“ (88,50%), Școala Gimnazială „Sf. Dumitru“, (85,87%), toate din Craiova. Unităţile de învăţământ cu cel mai mic procent de medii peste 5 sunt: Școala Gimnazială Sălcuța, Școala Gimnazială „Anton Pann“ Craiova, Școala Gimnazială Drănic, Liceul Tehnologic „D. Filișanu“ Filiași, Școala Gimnazială Braloștița.
Evaluarea Naţională, programată în luna iunie
La fel ca anul trecut, rezultatul Evaluării Naţionale va conta în proporţie de 75% pentru admiterea de la liceu, restul de 25% fiind ponderea notelor din liceu. Conform calendarului emis de Ministerul Educaţiei, examenul propriu-zis de Evaluarea Naţională 2015 este programat în luna iunie: pe 22 iunie – limba şi literatura română – proba scrisă, 24 iunie – matematică – proba scrisă, 26 iunie – afişarea rezultatelor (până la ora 16.00), 30 iunie – afişarea rezultatelor finale după contestaţii.
În perioada 3 – 7 iulie are loc completarea opţiunilor în fişele de înscriere de către absolvenţii clasei a VIII-a şi de către părinţii acestora, asistaţi de diriginţii claselor a VIII-a, pe 14 iulie – repartizarea computerizată în învăţământul liceal de stat a absolvenţilor clasei a VIII-a care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului şcolar 2015 – 2016, pe 15 iulie – afişarea în şcolile gimnaziale a rezultatelor/listelor cu absolvenţii repartizaţi proveniţi din şcolile respective şi a listei cu locurile neocupate în liceele din judeţ.
Simulările au avut un dublu scop: familiarizarea elevilor cu rigorile unei evaluări naționale și optimizarea rezultatelor obținute de către elevii din învățământul preuniversitar la finalul studiilor gimnaziale.