Secretarii a trei primarii risca sa ajunga someri
Prefectura Olt va demara in curind o serie de controale la citeva primarii din teritoriu. Secretarii din cadrul Primariilor Spineni, Crimpoia si Stefan cel Mare au omis sa transmita la prefectura o serie de documente oficiale pe care, potrivit legilor in vigoare, ar fi fost obligati sa le remita intr-un anumit interval de timp. Astfel, hotariri ale consiliului local si multe alte documente oficiale au ramas „uitate“ in sertarele primariilor respective. Din pacate, secretarii primariilor in cauza nu s-au achitat de aceste obligatii nu de citeva luni, ci de ani buni. Daca raportarile din teritoriu se vor adeveri in urma anchetei reprezentantilor prefecturii, secretarii primariilor in cauza risca sa fie demisi din functii. Cele trei primarii mentionate reprezinta insa doar primul pas din cadrul unei ample campanii de controale care vor fi organizate in acest an de reprezentanti ai prefecturii.
IMM-urile din Dolj participa la un proiect transfrontalier cu Bulgaria
Doljul va beneficia de un proiect transfrontalier din fonduri europene alaturi de orasele Vidin, Montana si Vratza din Bulgaria. Implementat sub egida Centrului de Afaceri Vidin, proiectul se va desfasura pe durata intregului an 2005 si se adreseaza cu precadere intreprinzatorilor români si bulgari, in acest fel imbunatatindu-se dezvoltarea economica a regiunii dunarene. Prin cele cinci misiuni economice care se vor derula, dintre care doua in Dolj, initiatorii programului doresc sa implice IMM-urile in extinderea procesului de investitii si incurajarea schimburilor comerciale intre oamenii de afaceri din cele doua tari. In cadrul proiectului a fost elaborat deja un indrumar al investitorului care sa prezinte detaliat informatii privind atragerea potentialilor investitori catre regiunea gazda a viitorului pod peste Dunare. Totodata, va fi creat un site de internet cu accesibilitate internationala, care sa reflecte situatia economica concreta a celor patru judete, Dolj, Vidin, Montana si Vratza.
Mai putine tirguri de slujbe in Olt
Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca (AJOFM) Olt va organiza, pe parcursul acestui an, cinci burse ale locurilor de munca fata de sapte, cite au avut loc anul trecut. Prima actiune de acest gen este cea adresata exclusiv femeilor si care se va desfasura pe 18 martie. Bursa generala a locurilor de munca va avea loc pe 15 aprilie, urmind ca, pe 13 mai, persoanele de etnie roma sa-si incerce sansele de a-si gasi o slujba. In luna iunie se va desfasura minibursa pentru persoanele cu handicap, urmind ca ultima actiune pentru persoanele fara un loc de munca, respectiv cea adresata tinerilor absolventi, sa aiba loc in a doua jumatate a lunii septembrie. Reprezentantii AJOFM au precizat ca exista posibilitatea sa fie organizate si alte asemenea actiuni, dar aceasta numai daca piata muncii din judet va lansa un semnal in acest sens. Precizam ca, anul trecut, in urma tirgurilor de slujbe organizate in judet, aproximativ 1.280 de persoane si-au gasit un loc de munca.
Primaria Slatina schimba becurile din oras
Directia de Administrare a Domeniului Public si Privat (DADPP) Slatina a inventariat recent becurile din oras, cu scopul de a le identifica pe cele care nu mai functioneaza. Dupa inventariere, inspectorii serviciului au prezentat autoritatilor o situatie cu necesarul de becuri. Potrivit declaratiilor directorului DADPP, Ana Anghel, centralizarea a scos la iveala faptul ca din sistemul public de iluminat din municipiu lipsesc aproximativ 340 de becuri. Specialistii sucursalei locale a companiei ELECTRICA au ajutat si ei la identificarea tipului de becuri pe fiecare strada in parte. In perioada urmatoare se va face solicitarea de oferte pentru firma de la care vor fi achizitionate becurile. „Dupa inventarierea becurilor arse sau defecte, am decis sa cumparam mai multe becuri decit cele care au fost stabilite ca nu functioneaza. Desi avem o lipsa de 340 de becuri, vom achizitiona de doua ori mai multe. Hotarirea de cumparare a acestora se va discuta, cel mai probabil, in urmatoarea sedinta a consiliului local“, a declarat Ana Anghel.