Sute de studenți ai Universității din Craiova s-au acomodat, timp de aproximativ un an, cu ceea ce urmează să facă la finalizarea studiilor. Acest lucru a fost posibil în cadrul proiectului „Facilitarea tranziției de la studiu la piața muncii a studenților filologi și a celor de la comunicare“ ce a fost implementat în iunie 2014 și care are o durată de 16 luni.
La sfârșitul săptămânii trecute, a fost organizat primul workshop din cadrul proiectului la care studenții au avut posibilitatea să-i întâlnească pe reprezentanții mediului privat pentru a afla de la ei așteptările pe care le au de la viitorii angajați, dar și care este profilul angajatului pe care îl caută. A fost o discuție liberă, studenții au avut ocazia să adreseze întrebări angajatorilor sau directorilor de resurse umane de la companiile care au acceptat să vină la acest workshop, să afle ce șanse de dezvoltare profesională oferă, în ce domenii este nevoie de forță de muncă.
Vizite de studiu în centre universitare din țară
Tot cu acest prilej, cei prezenți au avut posibilitatea să afle bilanțul activităților de până acum a studenților implicați în proiect. 460 de studenţi ai Facultăţii de Litere din cadrul Universităţii din Craiova au beneficiat de stagii de practică în cadrul centrelor cu care facultatea are încheiate convenții, dar și de activități de consiliere profesională pentru dobândirea experienţei necesare în vederea angajării atât în instituțiile statului, cât și în companiile private. „Cei 90 de studenți selectați în grupul-țintă al proiectului au avut șansa să meargă în vizite de studiu în centre universitare din București, Sibiu, Iași, Cluj și Timișoara. Pe parcursul vizitelor, studenții au vizitat Muzeul Țăranului Român, Biblioteca Județului Timiș și Centrul de Cultură și Artă al acestui județ, dar și alte prestigioase instituții de cultură și învățământ din țară. În perioada 15-17 iunie, 20 de studenți de la specializarea Comunicare și Relații Publice, anii I și II, au efectuat a doua vizită de studiu la Cluj-Napoca, având posibilitatea să viziteze un ziar local, de tradiție, dar și studioul radio al Universității „Babeș-Bolyai“, Radio UBB. În cadrul Universității „Babeș-Bolyai“ există un studio radio și un studio TV unde toată activitatea este desfășurată de studenți voluntari. Emisiunile radio, dar și cele de televiziune sunt gândite și prezentate de studenți de la secția jurnalism“, a precizat conf. univ. dr. Carmen Banța, responsabil grup-țintă.
O achiziție importantă, platforma on-line
Obiectivul general al proiectului este de a consolida cunoştinţele acumulate de studenții Universităţii din Craiova din cadrul Facultăţii de Litere de la Specializările Limbi și literaturi, Comunicare și relații publice, Traduceri și interpretariat, prin activitatea practică aferentă fiecărei specializări, ca o primă etapă în dezvoltarea carierei lor. Totodată, Universitatea din Craiova doreşte creșterea gradului de cooperare între mediul universitar și angajatorii din regiune, în vederea adaptării curriculei şcolare la cerinţele mediului privat. Partenerii Universității din Craiova în acest proiect sunt MEDIA SUD EUROPA SA (editor al cotidianului Gazeta de Sud, care gestionează și postul Radio Sud, dar și postul de televiziune Alege TV) şi SC DAGMAR DV SRL. Proiectul are şi două obiective specifice: creșterea relevanței rezultatelor învățării și facilitarea tranziției de la școală la viața activă prin diversificarea oportunităților de stagii de practică, prevăzute ca obligatorii, la potențiale locuri de muncă din judeţul Dolj, din mediul public sau privat, prin diversificarea activităților de consiliere profesională și prin crearea unei întreprinderi simulate. Al doilea obiectiv major al proiectului vizează dezvoltarea unui parteneriat durabil între mediul academic și mediul economic din Dolj, prin adaptarea programei şcolare la cerinţele pieței. Va fi creată o platformă on-line, pe care studenții, dar și angajatorii vor avea posibilitatea să interacționeze.