Suplimentarea bugetului armatei cu 50 de milioane de dolari nu este o solutie durabila
Aproximativ 1.500 de salariati de la AVIOANE SA Craiova nu au intrat nici ieri-dimineata la lucru, ei raminind pe platforma din fata societatii.
Prefectul de Dolj, Cornel Mondea, prezent la fata locului, le-a comunicat protestatarilor ca marti seara a fost la Bucuresti unde a discutat cu reprezentantii MApN si SNCFR. „V-am invitat si pe dumneavoastra sa va delegati citiva reprezentanti la discutiile care s-au purtat aseara (marti seara – n.r.) la Bucuresti, dar n-ati dat curs invitatiei decit in numar foarte mic. In prezent, nu va pot spune ca lucrurile s-au rezolvat. Negocierile de aseara reprezinta un inceput. Aveti rabdare pentru ca in cel mai scurt timp se va lua o decizie clara in ceea ce priveste soarta acestei societati. Ministerul Apararii va inainta un memorandum guvernului, prin care va solicita suplimentarea bugetului propriu pentru comanda de 24 de avioane IAR 99 – SOIM. Problema este insa de alta natura. Dupa executarea celor 24 de avioane, cine stie cind veti mai primi o comanda? Liderii dumneavoastra de sindicat, Gheorghe Tanasoiu si Victor Peta, sint in aceste functii de zece ani. Cred ca va mai aduceti aminte ce va spuneam in 1991, cind eram in Consiliul de Administratie de aici – ca doar cu avionul nu puteti supravietui in economia de piata. Trebuie sa gasiti si altceva. Nici contractul cu SNCFR nu este de ajuns pentru a va salva. Din pacate, nici administratia si nici conducerea sindicatului n-au facut mare lucru in sensul acesta“. Convinsi a doua oara de prefect, angajatii de la AVIOANE SA au intrat la lucru.
SNCFR Calatori nu va mai fi clientul AVIOANE SA
Prefectul Cornel Mondea impreuna cu directorul general al SC AVIOANE SA, Nicolae Deneanu, si 12 reprezentanti ai salariatilor s-au intilnit marti seara cu Seful Statului Major al Armatei, general Mihai Popescu, secretarul de stat al Ministerului Industriilor si Resurselor, Decebal Ilina, si cu directorul general al SNCFR Calatori, Valentin Bota.
Reprezentantul armatei a spus ca MApN va inainta un memorandum executivului, prin care va solicita majorarea bugetului ministerului cu 50 de milioane de dolari, pentru a putea comanda 24 de avioane destinate antrenamentului pilotilor si pentru sprijinul tactic al trupelor de uscat in cimpul operational.
Contractul incheiat in urma cu mai multi ani intre SNCFR si AVIOANE SA nu s-a reinnoit. Directorul Valentin Bota a spus ca administratia SNCFR va analiza situatia si va incerca sa prinda in program suma de zece miliarde de lei necesara pentru cumpararea reperelor destinate modernizarii vagoanelor de calatori care sint in prezent pe stoc la AVIOANE SA si sint executate fara comanda de societatea feroviara. In ceea ce priveste situatia creata la societatea craioveana, Cornel Mondea a precizat: „Dupa opinia mea, in urma masurilor pe care intentionam sa le luam, vor mai ramine totusi patru sau cinci sute de salariati fara acoperire. Aici este treaba administratiei si a sindicatului sa ajunga la o intelegere asupra celor care ramin si celor care pleaca, pentru ca se pot trezi in situatia sa plece buni profesionisti si sa ramina dintre cei care nu muncesc“. In privinta banilor, angajatii societatii, in perioada somajului tehnic, primeau salarii intre 2,5 milioane de lei net, un muncitor si patru milioane – un inginer. Aceasta situatie a durat multi ani, dar in prezent starea de letargie s-a incheiat, actualul guvern nemaialocind sume imense pentru subventionarea SC AVIOANE SA Craiova.