1.7 C
Craiova
vineri, 13 decembrie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriPublireportajAutomotive Sud-Vest Oltenia a devenit un pol economic recunoscut internaţional

Automotive Sud-Vest Oltenia a devenit un pol economic recunoscut internaţional

Aproximativ o sută noi locuri de muncă, un vehicul acţionat electric ce va fi produs de anul viitor la Craiova şi exportat pe pieţele internaţionale, schimburi de experienţă cu clustere economice din ţară şi străinătate, prezente la expoziţii şi manfestari interne şi internaţionale, şapte proiecte cu finanţare europeană, cu o valoare ce depăşeşte 8,5 milioane euro, acestea sunt pe scurt rezultatele promovate în cadrul Proiectului ,,Acţiuni de creştere a vizibilităţii şi promovare a activităţii Polului de Competitivitate Automotive Sud-Vest Oltenia,,

Proiectul a fost dezvoltat, timp de doi ani, de către Agenţia de Dezvoltare Regională Sud-Vest Oltenia şi companiile EVOBRAND şi Mapamond, fiind unul dintre cele mai importante proiecte de dezvoltare din Sectorul Automotive din România, derulat prin Programul Operaţional Sectorial “Creşterea Competitivităţii Economice” – Cofinanţat prin Fondul European de Dezvoltare Regională – “Investiţii pentru viitorul dumneavoastră”.
Necesitatea proiectului a avut la baza constituirea, la 1 ianuarie 2012, a Clusterului Automotive Oltenia, prin semnarea unui Acord de parteneriat între: – Agenţia pentru Dezvoltare Regională Sud-Vest Oltenia, Universitatea din Craiova, Compania Ford şi Primăria municipiului Craiova.
Ulterior, respectiv 1 august 2012, în urmă aderării unui număr de 32 de companii şi instituţii, s-a format “Polul de Competitivitate Automotive Sud-Vest Oltenia”, care numără în prezent un număr de 37 de membri: producători de autoturisme şi piese auto, firme de proiectare, unităţi de învăţământ, institute de cercetare-dezvoltare, organizaţii non-guvernamentale, autorităţi publice. Ultima companie, care a aderat anul acesta, este ALRO Slatina – cea mai mare companie producătoare de aluminiu din Europa Centrală şi de Est.
„Scopul principal al creării unui Pol de Automotive a fost dezvoltarea strategică a acestui sector vital pentru economia locală şi regională, sprijinirea cooperării între membrii din pol şi companii de automotive din ţară şi străinătate, dar mai ales atragerea de noi investiţii în domeniu.
Şapte proiecte depuse de către companii membre ale Polului Automotive Sud-Vest Oltenia au fost finanţate în cadrul Programului Operaţional Sectorial „Creşterea Competitivităţii Economice”, Operaţiunea 1.3.1 „Dezvoltarea structurilor de sprijin al afacerilor de interes naţional şi internaţional”, Domeniul Major de Intervenţie 1.3 – Dezvoltarea durabilă a antreprenoriatului, Axa Prioritară 1 – „Un sistem de producţie inovativ şi eco-eficient”.
Proiectele au o valoare totală de aproximativ 8,5 mil. EURO, valoarea ajutorului financiar nerambursabil fiind de aprox. 5,2 mil. EURO” – Georgiana Baiasu, Agenţia de Dezvoltare Regională Sud-Vest Oltenia.
Printre acestea, unul dintre cele mai importante a fost Proiectul ,,Acţiuni de creştere a vizibilităţii şi promovare a activităţii Polului de Competitivitate Automotive Sud-Vest Oltenia,,
„Pentru că Activitatea Polului Automotive avea nevoie de un concept unitar de promovare a acţiunilor desfăşurate de cei 37 de membri care îl alcătuiesc, primul pas pe care Agenţia EVOBRAND a trebuit să-l efectueze în cadrul acestui proiect a fost să elaboreze – Strategia de promovare şi branding a Polului de Competitivitate Automotive Sud-Vest Oltenia.
Astfel, odată cu crearea Strategiei de promovare a fost creat un Manual de identitate vizuală pentru brandul Automotive, a fost lansat şi logo-ul Automotive Sud-Vest Oltenia, cu sloganul Oltenia în mişcare, precum şi site-ul de prezentare www.automotive-svoltenia.ro.
Ulterior, am participat la numeroase acţiuni promovare, pe plan intern şi internaţional, fiind prezenţi la nu mai puţin de 8 expoziţii sau târguri de profil – 4 naţionale şi 4 internaţionale: AutoExpoTehnica, la Romexpo Bucureşti; Târgul Internaţional de la Zajecar – Serbia; Târgul internaţional Automotive Budapesta; Salonul Auto Braşov, desfăşurat la Braşov Business Park; Târgul naţional Transport-AR, de la Arad; Internaţional Motor Show, de la Beograd – Serbia sau Târgul Internaţional Tehnic, de la Plovdiv – Bulgaria” – Florin Lobdă, manager EVOBRAND.
Nu au fost însă singurele manifestări unde EVOBRAND, Agenţia de Dezvoltare Regională Sud-Vest Oltenia şi Mapamond au reprezentat serviciile şi produsele companiilor de Automotive din Oltenia. Astfel, au fost organizate şi co-organizate 4 workshop-uri: la Mecatrec – Institutul de Mecatronică Bucureşti; Agenţia de Dezvoltare Regională Vest Timişoara, cu membrii de clustere similare din Spania, Austria, Grecia, Serbia şi Bulgaria; workshop internaţional la Plovdiv – Bulgaria; Workshop internaţional la Linz, în Austria, la începutul lunii noiembrie.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS