În Craiova, craterele din asfalt apar unde nici nu te aștepți, spre nemulțumirea șoferilor. O incursiune pe unele dintre străzile orașului, cum ar fi bulevardul Nicolae Romanescu și străzile Sărarilor, Matei Basarab, Madona Dudu, Gheorghe Bibescu și Henry Ford ne arată că nici măcar pe arterele mai importante de circulație gropile nu au fost astupate. La un moment dat, administrația locală s-a apucat să le numere și a trecut la plombarea lor. Judecând însă după faptul că multe dintre ele încă sunt prezente în carosabil, înseamnă că primăria și firma care a câștigat licitația pe acordul-cadru, Delta ACM, nu le-au dat de cap nici până în prezent.
Pe strada Sărari, la intersecția cu strada Rampei, în apropierea Frigoriferului, pe șoferi îi pândește o adevărată capcană cum intră în curbă. Aici este o groapă de săptămâni bune și nimeni nu o ia în seamă. Pe timpul nopții, aceasta este și mai greu de sesizat de către șoferii care vin atât de pe strada Sărari, cât și de pe strada Gârlești. Chiar dacă Primăria Craiova are un contract încheiat pentru întreținerea străzilor din oraș, situația gropilor le-a scăpat de sub control atât administrației locale, cât și constructorului. Cu o singură roabă de covor asfaltic s-ar pune capăt calvarului șoferilor în această zonă.
Gropi la intrarea în oraș, dar și în centru
Pe bulevardul Nicolae Romanescu, la câțiva metri de borna care marchează intrarea în oraș găsim altă groapă în asfalt, iar în jurul ei covorul asfaltic este vălurit. Șoferii care trec prin giratoriu nu au cum să o rateze. În cartierul Romanești este un adevărat act de curaj să te încumeți să mergi pe străzile laterale, acestea fiind pline de hârtoape mai rău decât ulițele din mediul rural.
Înaintând spre centrul orașului, nu ai cum să ratezi gropile care se găsesc acolo de ceva timp, una chiar în fața Muzeului Olteniei, alta imediat cum intri pe strada Gheorghe Bibescu. Stratul de uzură turnat pe asfalt s-a măcinat, lăsând să se vadă până și piatra cubică, adică vechiul pavaj de pe cele două străzi.
În aceeași zonă, pe strada Matei Basarab, chiar în fața Inspectoratului Școlar Județean s-a lăsat strada. Stratul de asfalt este vălurit, astfel încât ai impresia că ai trecut peste un limitator de viteză.
Strada Henry Ford așteaptă reabilitarea
Strada Henry Ford, de la intersecția cu bulevardul Decebal și până în apropiere de giratoriul din dreptul străzii Preciziei, este cârpită de la un capăt la altul. Pentru diferite lucrări la utilități, aceasta a fost spartă și ulterior adusă la starea inițială, numai că, în timp, aceste cârpeli au cedat și una dintre cele mai importante artere de circulație este în acest moment făcută praf.
Strada ar fi trebuit să intre de multă vreme în reabilitare, odată cu strada Bucovățului și Parângului din cartierul Bariera Vâlcii. Primăria Craiova a semnat contractele de execuție pentru reabilitarea străzilor Henry Ford, Parângului și Bucovățului încă din vara anului trecut.
Lucrările de reabilitare se fac cu bani de la bugetul local și sunt estimate ca durată la câteva luni pentru fiecare stradă.
Pe toate cele trei străzi, lucrările sunt realizate de asociația de firme SC Domarcons SRL, SC Romasco Concept SRL şi SC Kentel Design SRL, care a câștigat licitația de execuție. Suma contractului este de 9.250.877 de lei, la care se adaugă TVA de 2.220.210 lei. Până în prezent, constructorul nu și-a făcut încă apariția pe strada Henry Ford.