9.5 C
Craiova
miercuri, 18 decembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljCEZ a facturat unei familii energia consumată de altcineva

CEZ a facturat unei familii energia consumată de altcineva

O familie din comuna Malu Mare a primit o factură de 1.700 de lei de la CEZ. După numeroase reclamații la CEZ, compania le-a transmis o poză cu un contor care arată un consum uriaș, despre care spune că este consumul familiei respective. Doar că acel contor fotografiat de CEZ nu este al familiei Bădoi, astfel că firma le facturează lor consumul altor clienți. Deși păgubiții au făcut numeroase reclamații, CEZ încă nu a anulat factura eronată.

Pe 15.07.2016, familia Bădoi din comuna Malu Mare s-a trezit cu o factură de regularizare, pentru o perioadă de șase luni, care totaliza 1.702,87 lei. Numai că în casa respectivă locuiesc doi bătrâni, care spun că au două becuri, un televizor, un frigider, iar o dată, de două ori pe lună bagă în priză o amărâtă de mașină de spălat. Ei au făcut reclamație la CEZ pentru a se anula acea factură și pentru a fi verificat contorul, invocând că nu au cum să plătească doi bătrâni factură de 1.700 de lei la regularizare, deși în fiecare lună au achitat 150 – 200 de lei facturile de energie care le-au fost transmise de operatorul CEZ la domiciliu.

Le-au facturat consumul de pe alt contor, care nu se știe al cui e

Familiei Bădoi i s-a facturat consumul de la alt contor conform celor transmise de CEZ (foto stânga), în timp ce, în realitate, oamenii au în casă un contor cu altă serie (foto dreapta), și cu alt index de consum mult mai mic (FOTO: Bogdan Grosu)
Familiei Bădoi i s-a facturat consumul de la alt contor conform celor transmise de CEZ (foto stânga), în timp ce, în realitate, oamenii au în casă un contor cu altă serie (foto dreapta), și cu alt index de consum mult mai mic (FOTO: Bogdan Grosu)

Însă, la răspunsul primit de la CEZ, stupoare! Compania susține că nu este nici o eroare în factura emisă familiei Bădoi, ci că acela este consumul lor real, atașându-le la răspunsul primit prin poștă și o copie a unei poze făcute pe 8.07.2016 unui contor despre care CEZ susține că ar fi al familiei Bădoi. Numai că, în realitate, acel contor de energie electrică este diferit. Familia Bădoi are un contor cu altă serie, cu alt număr și cu alt index de consum. Contorul pozat de CEZ are numărul 36200495, în timp ce contorul familiei Bădoi are numărul 36200497. De asemenea, indexul familiei Bădoi este de 10973 kw, pe când pe contorul fotografiat de CEZ are un index mult mai mare, de 13416 kw. „CEZ ne-a scris că în urma citirii rezultă acest consum și ne-a trimis o fotografie cu un contor, dar acesta nu bate cu contorul nostru din perete. Este alt contor de energie. Nu știm al cui este… Am făcut altă plângere la CEZ să vină să verifice. Ni s-a spus că vine cineva în două – trei zile să verifice. Au trecut două săptămâni și nu a venit nimeni. Azi de dimineață (ieri- n.r.) am făcut altă plângere“, a spus Veronică Bădoi, fiul bătrânului care locuiește la adresa respectivă unde se află postul de consum CEZ despre care vorbim.
Culmea este că CEZ le facturează de la începutul anului 2016 energia consumată în altă parte, respectiv la contorul după care firma le-a trimis poza.
Florea Bădoi a fost pus, zilele trecute, de funcționari ai CEZ să semneze noul contract de furnizare a energiei, iar pentru detalierea acelui contract, chiar compania i-a dat omului o fișă cu consumul din ultimii ani, la domiciliul acestuia. În 2014 și 2015, bătrânii aveau un consum de 100 – 140 de kilowați pe lună, iar brusc din ianuarie 2016 – data la care s-a produs încurcătura cu alt contor înregistrat pe numele oamenilor – consumul acestora a urcat chiar și la 631 de kilowați pe lună, facturați de CEZ.
Bătrânul Florea Bădoi a spus că s-a mai întâmplat o situație similară la altă familie din Malu Mare, care primise o factură de regularizare de 1.800 de lei, dar că acelor oameni le-a fost anulată factura, pentru că angajații de la CEZ făcuseră încurcăturile.

Cine se face vinovat de neglijență?

Deși membrii familiei Bădoi au făcut numeroase sesizări la CEZ să le anuleze factura de 1.700 de lei, compania nu a luat nici o măsură de aproape trei săptămâni, iar factura încă nu a fost anulată.
În răspunsul transmis de CEZ către Florea Bădoi, compania arată că „în urma verificării citirilor efectuate de către personalul autorizat și analizând aspectele prezentate de dumneavoastră, s-a constatat că pe 8.07.2016 s-a operat în sistemul de date indexul de regularizare 13416, acesta fiind corect, cu fotografie atașată. În concluzie, factura de regularizare cu nr. 5104368106/15.07.2016 a fost emisă corect“. CEZ mai spune că sesizarea omului privind înregistrarea eronată a consumului la postul de consum din Malu Mare, nr. 304 (actualmente 354) „nu s-a confirmat“, sugerându-i omului să achite factura în termen legal.

Nu e factura lor, dar CEZ îi îndeamnă să plătească în rate

Furnizorul de electricitate chiar pare că îi face o favoare clientului său „oferindu-i“ posibilitatea să plătească eșalonat factura de 1.702 lei, deși oamenii fac plângere după plângere în care sesizează că CEZ facturează pe adresa lor de domiciliu energia consumată de alți oameni. Până ieri nici un reprezentant al CEZ nu ajunsese la adresa din Malu Mare pentru a verifica situația de la fața locului și contorul.
Veronică Bădoi spune că a vorbit cu un avocat și că va acționa în instanță CEZ. Părinții lui au pensii de 400 de lei (mama) și puțin peste 600 de lei (tatăl) și fac economie la energia electrică. Bătrâna povestește cu lacrimi în ochi că pe timpul nopții nici nu aprinde becul când iese afară.
GdS a adresat o serie de întrebări companiei CEZ, pentru a lămuri situația creată la Malu Mare. Până la ora închiderii ediției, compania nu ne-a furnizat vreun răspuns la întrebări.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS