2.9 C
Craiova
vineri, 22 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljDe ce nu se asfaltează toată strada Parângului?

De ce nu se asfaltează toată strada Parângului?

Aflată în proces de reabilitare, strada Parângului din Craiova nu va fi asfaltată în totalitate. Deşi drumul duce până la Centura de Nord, lucrările se vor opri la 200 de metri după intersecţia cu strada Mălinului, pentru că aşa se prevede în expertiza tehnică şi în documentaţia de avizare a lucrărilor aprobată în urmă cu doi ani de municipalitate. „De ce nu se asfaltează toată strada Parângului?“, se întreabă craiovenii care locuiesc pe tronsonul de drum care nu va fi reabilitat. Reprezentanţii Primăriei Craiova nu au putut oferi însă un răspuns.

Mai mulţi craioveni care locuiesc pe strada Parângului s-au plâns de faptul că lucrările de reabilitare a drumului, începute în urmă cu câteva luni, nu se vor întinde pe toată lungimea lui. Asfaltul s-ar opri brusc după circa 200 de metri de la intersecţia cu strada Mălinului, iar tronsonul care duce până la Centura de Nord a Craiovei, până unde se întinde, de fapt, strada Parângului, nu ar fi supus modernizării. Lucru de neînţeles pentru cei care locuiesc pe acest sector de drum. „Stau pe strada Parângului de peste cinci ani şi aşteptăm asfaltul, care se pare că nu va mai ajunge până la noi. Am înţeles că acolo, după intersecţie, s-a şi oprit proiectul şi nu va continua până în Centură, unde se termină strada. Aşa ne-au spus muncitorii care lucrau la stradă. Au zis că până acolo ar fi proiectul. Eu am la adresa din buletin strada Parângului, numărul 116, dar se pare că nu se ţine cont de toată strada“, a afirmat Antoanela Ionescu.
Strada porneşte din DN 65C Bariera Vâlcii, iar de aici au demarat şi lucrările de reabilitare. Acestea s-au oprit însă la intersecţia cu strada Drumul Corneşului, pentru că muncitorii au întâmpinat probleme cu ţevile de gaze. „Când s-au apucat de lucrări, ţevile erau foarte sus şi le loveau cu utilajele. Cei de la gaze le spuneau că nu sunt probleme, că sunt băgate la 70 de centimetri în pământ, dar nu erau mai mult de 40 de centimetri. A trebuit modificate, dar a durat cam mult, pentru că s-au mişcat greu cei de la gaze“, a explicat un localnic. Pentru că nu se mai putea lucra pe acel tronson, constructorii l-au lăsat decopertat şi s-au mutat în zona intersecţiei cu strada Mălinului. A fost modernizat podul care traversa canalul, apoi s-a continuat cu asfaltarea, însă doar pe o distanţă de 200 de metri. Când strada s-a bifurcat, acolo unde se intersectează cu Aleea Drumul Corneşului, lucrările s-au oprit.

Strada Parângului se continuă însă până la intersecţia cu Centura de Nord a Craiovei, în zonă mai există case, dar pe aici se pare că nu va mai ajunge asfaltul. Localnicii sunt nedumeriți și nu înţeleg de ce nu se va reabilita toată strada, pentru că de unde s-au oprit lucrările şi până în Centură nu ar mai fi o distanţă prea mare. „Au făcut podul ăsta destul de repede, cam în trei săptămâni. S-au mişcat bine, dar strada asta ţine până în Centură, nu ştiu de ce nu se mai duc cu asfaltul până la capăt“, a spus alt localnic. „Ne bucurăm pentru lucrarea asta cu podul. Arată şi el altfel acum. Dar e păcat că nu merg cu strada Parângului până la capăt. Se cam îneacă la mal“, a adăugat o craioveancă de pe strada Mălinului. „Nu fac toată strada, ci doar până la intersecţia de după pod. Cică aşa ar fi proiectul. Am înţeles că nu le-ar mai permite drumul, că ar trebui să-şi mute oamenii gardurile mai în spate. Dar e ciudat, pentru că pe stradă s-a băgat canalizare până la capăt“, a menţionat alt craiovean de pe Parângului.

„Ăsta e proiectul, atâţia sunt banii, aici ne încadrăm!“

Primul în măsură să lămurească lucrurile ar fi constructorul care se ocupă de reabilitarea străzii Parângului, SC Domarcons SRL Craiova. Directorul societăţii, Dan Dumitru, a confirmat spusele localnicilor legat de proiect şi de distanţa pe care va fi asfaltată strada. „Drumul trebuie asfaltat până la pod şi încă vreo 200 de metri după pod, porţiune unde deja am turnat un strat de asfalt, iar acolo se termină strada, cel puţin aşa este proiectul pe care îl avem. Nu se merge mai departe cu asfaltul până la intersecţia cu Centura de Nord. Ăsta e proiectul, atâţia sunt banii, aici ne încadrăm!“, a precizat Dan Dumitru. Acesta a mai menţionat că, dacă nu era problema cu gazele, strada ar fi fost asfaltată până acum. „Primăria a fost cea care ne-a cerut să sistăm lucrările până termină cei de la gaze. Când ei sunt gata, intrăm şi facem şi tronsonul rămas. Cred că în două săptămâni am putea termina cu totul, inclusiv cu stratul de uzură şi cu gurile de canalizare“, a adăugat directorul Domarcons SRL, pentru care lucrarea se termină după cei 200 de metri deja asfaltaţi, de la intersecţia cu Mălinului.

De ce nu a luat Primăria Craiova în calcul toată strada Parângului, atunci când s-a aprobat investiţia pentru reabilitarea ei? O întrebare la care reprezentanţii municipalităţii nu au putut oferi deocamdată un răspuns, dar variante nu ar fi prea multe: fie nu s-a ştiu că strada se întinde mai mult decât se menţionează în proiect, fie s-a considerat că restul drumului nu are nevoie de reabilitare. „Strada investigată se încadrează în categoria tehnică IV şi asigură un trafic preponderent de reşedinţă. Lipsa unei politici coerente de întreţinere curente şi periodice sau a fondurilor de întreţinere a dus la apariţia defectelor atât de suprafaţă, cât şi structurale, coborând nivelul de viabilitate la calificativul «rău»“, se arată în expertiza tehnică a străzii.
Consiliul Local Craiova aproba, în şedinţa ordinară din 31 iulie 2014, expertiza tehnică şi documentaţia de avizare a lucrărilor de intervenţii pentru obiectivul de investiţie „Reabilitare strada Parângului“, cu o valoare totală a investiţiei de 3.980.960 lei (cu TVA), dintre care 3.480.690 lei reprezentau construcţii şi montaj (preţuri calculate la nivelul lunii martie 2014). Tot din expertiza tehnică aprobată de municipalitate reieşea că strada Parângului are o lungime de 1.073,22 m şi o lăţime 7,00 m – pe un tronson de 475 m, şi de 5,50 m pe restul traseului. Potrivit memoriului tehnic ataşat la hotărârea de consiliu, strada Parângului a fost împărţită în două tronsoane: unul de 874,48 metri, între străzile Bariera Vâlcii şi Mălinului, iar celălalt de 198,74 m, după strada Mălinului. Adică exact până unde s-a mers cu asfaltarea. Însumate, cele două tronsoane dau 1.073,22 m, cât se menţionează în proiect că ar fi lungimea drumului ce va fi supus modernizării. În realitate, strada Parângului are mai mult de 1.073 m, pentru că se termină la intersecţia cu Centura de Nord a Craiovei. Un lucru neluat însă în seamă de proiectant şi trecut cu vederea de primărie.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS