2.6 C
Craiova
joi, 12 decembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljRestricţii rutiere pe podul de la Malu Mare până în toamna viitoare

Restricţii rutiere pe podul de la Malu Mare până în toamna viitoare

Pe podul de la Malu Mare se va circula cu restricţii până în septembrie 2017, când ar trebui să se finalizeze lucrările de reabilitare, potrivit DRDP Craiova
Pe podul de la Malu Mare se va circula cu restricţii până în septembrie 2017, când ar trebui să se finalizeze lucrările de reabilitare, potrivit DRDP Craiova

Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Craiova a precizat, într-un răspuns trimis la solicitarea GdS, că lucrările la podul de pe DN 55, din comuna doljeană Malu Mare, vor începe în aprilie 2017, durata de execuţie potrivit contractului fiind de patru luni şi jumătate. Până la demararea lucrărilor, dar şi pe perioada lor, pe pod se va circula ca şi în prezent, pe o singură bandă.

Gazeta de Sud prezenta în ediţia de joi, 29 decembrie, situaţia podului de pe DN 55 Craiova – Bechet, aflat pe raza comunei Malu Mare, care nu a mai fost reabilitat de zeci de ani, iar în vară s-a ales şi cu balustradele de beton distruse în urma unui grav accident de circulaţie. Două maşini s-au izbit, iar una dintre ele a trecut prin balustrada şi aşa şubredă şi s-a prăbuşit în albia pârâului, ambii şoferi decedând pe loc. Recent, pe acest pod au fost impuse restricţii de circulaţie, tocmai pentru a se evita un alt incident (este semafor şi se circulă pe o singură bandă), iar lipsa balustradelor a fost suplinită cu instalarea unor parapeţi de protecţie. Cât vor dura aceste restricţii şi când va fi reabilitat podul erau întrebări la care numai Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Craiova putea răspunde. Iar Direcţia a venit cu toate aceste precizări, în urma unei solicitări adresate în scris de GdS.
Potrivit DRDP Craiova, refacerea podului de la Malu Mare era prevăzută în cadrul proiectului de reabilitare a DN 55, aflat în derulare şi suspendat în prezent din cauza vremii. La acest drum lucrează italienii de la SECOL (Societa Edile Costruzioni e Lavori SA – firmă care a construit şi varianta de ocolire Craiova Sud), în asociere cu SC Secol România şi SC Acciona Ingenieria, iar termenul de execuţie stabilit prin contract este de 18 luni, exclusiv perioada de timp friguros. „DRDP Craiova are în derulare execuţia de lucrări şi prestări servicii de proiectare (Proiect tehnic, Detalii de Execuţie şi Asistenţă Tehnică) la obiectivul „Consolidare şi amenajare scurgere ape DN 55 km 4+400 – km 71 +100“. În prezent, la acest obiectiv lucrările au fost suspendate pe perioada de timp friguros, urmând a fi reluate începând cu 15 martie 2017. În cadrul acestui obiectiv este prevăzută şi reabilitarea podului existent DN 55 km 11+552. Conform Programului de execuţie pentru anul 2017, lucrările la ,,Pod km 11+552 peste pârâul Valea Ilenei, în localitatea Malu Mare“ vor începe în aprilie 2017, durata de execuţie fiind de patru luni şi jumătate“, a precizat Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Craiova.
Până în primăvara anului viitor, când vor demara lucrările, pe podul de la kilometrul 11 al DN 55 se va circula la fel ca şi în prezent, însă traficul rutier nu va fi oprit nici pe timpul realizării acestora, DRDP menţionând că în cele aproape cinci luni de lucrări „circulaţia se va desfăşura pe jumătate de cale, cu semnalizarea corespunzătoare pe timpul nopţii“. Rămâne de văzut dacă podul de la Malu Mare se va şi încadra în graficul de execuţie şi va fi gata în septembrie 2017, aşa cum anunţă Direcţia.

Podul va fi lăţit şi îmbunătăţit

Podul peste pârâul Valea Ilenei va suferi, potrivit DRDP, modificări majore, urmând să se efectueze lucrări de suprastructură şi infrastructură, pentru aducerea sa „la nivelul parametrilor actuali prevăzuţi pentru desfăşurarea în deplină siguranţă a traficului rutier şi pentru mărirea clasei de încărcare (clasa E)“. Astfel, vor fi executate lucrări pentru umplutură cale, umputuri trotuar, parapet, pentru protecţia anticorozivă a betonului, urmând să fie montate şi cabluri de oţel de 30 de metri lungime. Totodată, podul va fi lăţit şi va fi mai „generos“ şi cu pietonii, pentru că proiectul prevede „executarea unei plăci generale de suprabetonare din beton armat, care să asigure realizarea unei părţi carosabile de 7,80 metri şi a două trotuare de 1,50 metri lăţime“. „La tablierul existent (totalitatea grinzilor care formează sistemul de rezistenţă al unui pod metalic şi care susţine calea de circulaţie a acestuia – n.r.) se vor executa reparaţii cu mortare speciale pe toate suprafeţele degradate, trotuarul va fi asfaltat şi se vor monta borduri şi parapet metalic direcţional şi pietonal“, a mai precizat DRDP Craiova.
În ceea ce priveşte lucrările de infrastructură, acestea se referă la reparaţii locale cu mortare speciale, vopsele de protecţie anticorozivă, în timp ce „racordările cu terasamentele existente formate din aripi de beton vor fi dezafectate şi înlocuite cu aripi noi de beton armat, care se vor adapta la noua lăţime a podului“. De asemenea, se vor executa scări şi casiuri la capetele podului, iar pe lungimea rampelor de acces la pod se vor executa trotuare pietonale, „pentru un acces facil al participanţilor la trafic (pietoni, ciclişti, persoane cu dizabilităţi etc.), dar şi pentru eliminarea degradărilor provocate de scurgerea apelor pluviale în zona casiurilor“, după cum a menţionat Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri. Lucrări se vor efectua şi la albia pârâului, pentru asigurarea condiţiilor normale de scurgere a apelor urmând să se evacueze depunerile şi vegetaţia din albia minoră.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS