6.2 C
Craiova
duminică, 24 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriFord si General Motors lupta pentru Daewoo Craiova

Ford si General Motors lupta pentru Daewoo Craiova

Cele doua mari companii se confrunta insa cu probleme financiare, ceea ce face ca situatia uzinei craiovene sa ramina incerta


Situatia Daewoo Craiova ramine inca incerta. Ioan Codrut Seres, ministrul economiei si comertului, anunta recent ca statul român negociaza cu partea coreeana preluarea pachetului de actiuni de 51 la suta pe care aceasta il mai detine la Craiova. Cu toate ca se vehiculau, inca de atunci, numele companiilor Ford si General Motors, ca fiind interesate de Daewoo Craiova, ministrul economiei nu a confirmat oficial acest lucru, lasind sa se inteleaga ca este vorba despre simple zvonuri. Seres a omis, de asemenea, sa spuna ca vinzarea pachetului de 51 la suta nu a fost ceruta de partea româna (cu toate ca a lasat sa se inteleaga ca ar fi fost vorba despre o initiativa a Oficiului Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie (OPSPI), ci de partea coreeana.


Exista insa o confirmare oficiala a faptului ca ambele companii sint interesate de Daewoo Craiova: nota de fundamentare a Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 93/2005, privind unele masuri pentru atragerea de investitori in vederea rezolvarii situatiei specifice de la SC „Daewoo Automobile România“ SA.


„Ca parte a strategiei de atragere de investitori pentru SC Daewoo Automobile S.A., Ministerul Economiei si Comertului negociaza, prin intermediul Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie, cedarea de catre Daewoo Motor Co. Ltd. a cotei de 51% din actiunile SC Daewoo Automobile SA si stingerea creantelor partii coreene impotriva acestei societati comerciale. Aceasta tranzactie este justificata in contextul in care producatorii internationali de mare prestigiu, precum Ford sau General Motors si-au manifestat deja interesul fata de SC Daewoo Automobile SA, sens in care se preconizeaza incheierea unui parteneriat cu unul dintre acesti doi mari producatori de autoturisme“, precizeaza documentul publicat in Monitorul Oficial si semnat de Ioan Codrut Seres. Atit Ford, cit si General Motors, se confrunta, insa, conform Reuters, cu probleme financiare.


Ford ar putea sa inchida fabrici si sa concedieze o parte dintre angajati


Compania Ford ar putea sa inchida o serie de unitati de productie si sa concedieze angajati, ca urmare a programului de reducere a pierderilor de pe piata nord-americana, transmite Reuters. O serie de factori, printre care concurenta sporita si costurile mari ale materiilor prime, precum si reducerea cotei pe piata Statelor Unite au determinat al doilea mare producator american de autovehicule sa-si reduca de doua ori estimarile privind profitul aferent acestui an.


„Provocarile pe care le intimpinam nu se numara printre factorii traditionali. Reprezinta noi coordonate ale unei lumi care evolueaza foarte repede“, a declarat presedintele si directorul executiv al Ford, Bill Ford Jr.


Presedintele Centrului de Cercetari Auto (CAR), David Cole, a afirmat ca o asemenea restructurare reprezinta o miscare complexa si ca orice este posibil.


„Acest lucru ar putea sa conduca la inchiderea unor fabrici“, a spus Cole, adaugind ca unitatea de asamblare din Wixom, Michigan, ar putea sa fie una dintre facilitatile sacrificate. Atit Ford, cit si rivalul General Motors – care se confrunta cu costuri ridicate – negociaza cu sindicatul muncitorilor din industria auto reducerea unor facilitati acordate angajatilor.


Situatia existenta poate fi interpretata in doua moduri: fie cele doua companii nu vor mai fi interesate de alte achizitii, implicit alte cheltuieli, fie vor incerca sa-si transfere o parte din activitate in tari precum România, unde costurile sint mult mai mici, atit datorita miinii de lucru ieftine, cit si a posibilelor facilitati pe care le-ar putea primi in urma preluarii Daewoo Craiova.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS