4 C
Craiova
duminică, 24 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriAngajatii hotelurilor din Craiova pun burta pe carte

Angajatii hotelurilor din Craiova pun burta pe carte

„Unificarea reprezentativitatii este foarte importanta pentru patronate deoarece e mai usor sa-ti sustii punctul de vedere printr-o singura voce“, este de parere Valentin Cristea, presedintele Consiliului Local al Intreprinderilor Mici si Mijlocii (CLIMM) Craiova. Drept urmare, la sfirsitul anului se va realiza o federatie patronala care sa le includa pe cele sapte confederatii deja existente. Federatia Patronatelor din Regiunea Olteniei (FPRO) este o structura nou infiintata care urmareste sa reprezinte in teritoriu Federatia Patronala Nationala. Unul dintre primele servicii oferite de aceasta institutie consta in oferirea de training in diferite domenii pentru persoanelor implicate deja in procesul muncii si implicit cresterea gradului de profesionalizare a angajatilor societatilor comerciale. Valentin Cristea considera ca atit patronii, cit si angajatii trebuie sa constientizeze faptul ca in zona Olteniei, si nu numai, serviciile oferite trebuie sa se imbunatateasca. Acest lucru poate favoriza cresterea economica si implicit dezvoltarea regionala.


Managementul turistic in prim-plan


Primul proiect propus de FPRO, in colaborare cu Institutul international IREXIM, se va materializa la sfirsitul lunii septembrie sau cel tirziu la inceputul lunii viitoare, prin „Cursul de formare manageriala pentru turism“. Si asta deoarece exista deficiente majore de comportament in serviciul turistic. Craiova, in special, si zona Olteniei, in general, nu stau bine la capitolul pachete turistice oferite. Hotelurile, de exemplu, ofera cazare, nu si acest tip de servicii. In Dolj exista o singura pensiune ridicata cu fonduri PHARE, cu toate ca Oltenia este o zona frumoasa. Dar, pe linga investitii majore in cladiri, sint necesare investitiile in personalul calificat, unul dintre cele mai importante capitaluri ale unei societati comerciale.


Andrei Ion, directorul Colegiului de Turism si presedinte al Asociatiei pentru Calitatea Serviciilor in Turism, considera ca „turismul reprezinta un mod de relansare a economiei locale. Nu numai cei care lucreaza direct cu clientii, fiind efectiv implicati in domeniul turismului, sint importanti, ci toti lucratorii, chiar si timplarii care fac paturi pentru hoteluri. Si acestia au nevoie de specializari si de cursuri de reabilitare sustinute periodic“.


Cursul de formare manageriala pentru turism se adreseaza tuturor celor care vor o cariera in domeniul turistic, indiferent ca au deja o functie de conducere in domeniul turistic, au terminat o facultate cu profil turistic, sint inca studenti sau lucreaza in domeniul turistic. Cursul, sustinut de specialisti ai Institutului IREXIM, ofera brevetul de calificare ca manager si va include atit ore de teorie, cit si ore de practica atit in domeniul resurselor umane, calitatii serviciilor, cit si al comportamentului profesional. Ideea sustinerii cursului in Craiova vine din dorinta de imbunatatire a serviciilor oferite de cei implicati in turismul din regiunea Oltenia, dar si avind in vedere semnarea actului de constituire a unei Federatii Balcanice pentru Turism, eveniment ce va avea loc pe 16 septembrie.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS