4.2 C
Craiova
joi, 21 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăEducatieDouă manuale pentru elevii de clasa a V-a sunt concepute de profesori doljeni

Două manuale pentru elevii de clasa a V-a sunt concepute de profesori doljeni

Elevii de clasa a V-a din întreaga țară pot învăța, începând din această toamnă, din manuale de matematică și biologie realizate de profesori doljeni.

Ministerul Educaţiei Naţionale a aprobat lista manualelor destinate anului şcolar următor. Din judeţul Dolj au primit aprobare două manuale: de matematică și de biologie, ambele pentru clasa a V-a. Manualul de matematică este realizat de profosorii: Lenuța Andrei, Mădălina Călinescu, Ani Drăghici și Maria Popa, iar cel de biologie de profesorii: Atia Mihaela Fodor, Monica Leontina Sună, Viorica Boldişor și Carmen Mihaela Ciuculescu.
Potrivit autorilor, secțiunea de sugestii metodologice este mai dezvoltată și include recomandări referitoare la proiectarea didactică, la strategiile didactice și la metodele care contribuie predominant la realizarea competențelor. Sugestiile metodologice au rolul de a orienta cadrele didactice în utilizarea programei școlare pentru realizarea activităților de predare-învățare-evaluare, în concordanță cu specificul disciplinei și cu particularitățile de vârstă ale elevilor.
„Manualul se adresează tuturor elevilor prin varietatea aplicațiilor propuse și prin prezentarea graduală a acestora, de la simplu la complex. Este folosit un limbaj adecvat elevilor de clasa a V-a, ce evită abuzul de notații și abstractizări, încurajează gândirea logică și integrează cunoștințele matematice în contextul cotidian. De asemenea, manualul construiește un dialog cu elevul, îi oferă sprijin și feedback, stimulează creativitatea și curiozitatea elevului și generează un cadru de învățare plăcut“, precizează autorii manualului de matematică.
Autorii manualului de biologie consideră că acesta vizează pregătirea şcolară pentru integrarea optimă în societate și formarea unui comportament ecologic. Manualul se prezintă ca un ghid necesar cercetării și cunoașterii lumii vii și răspunde interesului elevilor pentru cunoașterea mediului, exprimat prin întrebările frecvente pe care și le pun elevii, prin curiozitatea şi interesul pentru informaţiile privind speciile de viețuitoare în mediul lor de viață.
Pentru fiecare dintre cele două manuale sunt realizate și variantele digitale ale manualului, precum și materiale de predare-învățare-evaluare auxiliare, pentru elevi și profesori.

Un nou curriculum şcolar din această toamnă

În anul școlar 2017-2018, elevii din clasa a V-a vor învăța după un nou curriculum şcolar, cu planuri-cadru şi programe şcolare în concordanţă cu cele realizate deja în învăţământul primar. Ministerul Educației Naționale precizează principalele elemente de noutate ale programelor școlare pentru ciclul gimnazial: crearea unor premise pentru o concepţie curriculară unitară şi coerentă la nivelul întregului învățământ preuniversitar. Mai exact, în ciclul gimnazial este continuat modelul de proiectare curriculară pe competențe implementat deja în învățământul primar. În al doilea rând, accentul este pus pe dobândirea de competenţe. Acestea sunt corelate cu o varietate de exemple de activități de învățare. În acest context, cadrele didactice au libertatea de a utiliza exemplele de activități de învățare pe care le propune programa școlară, de a le completa sau de a le înlocui, astfel încât acestea să asigure un demers didactic adecvat situației concrete de la clasă. Conform Legii educației, programele acoperă doar 75% din timpul de predare-învățare-evaluare, cadrele didactice având în plus la dispoziție 25% din timpul alocat disciplinei pentru diversificarea şi adaptarea situaţiilor de învăţare, în acord cu nevoile, interesele şi aptitudinile fiecărui elev.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS