2.3 C
Craiova
luni, 25 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljPodul de la Malu Mare, chin și nepăsare

Podul de la Malu Mare, chin și nepăsare

Podul de la Malu Mare a devenit un calvar pentru șoferii care circulă pe DN 55 Craiova - Bechet (Foto: Lucian Anghel)
Podul de la Malu Mare a devenit un calvar pentru șoferii care circulă pe DN 55 Craiova – Bechet (Foto: Lucian Anghel)

Italienii de la Secol, care lucrează la reabilitarea DN 55 Craiova – Bechet, nu s-au prezentat nici ieri pe șantierul de la kilometrul 11, unde ar fi trebuit începute încă de acum două luni lucrările de reabilitare și consolidare a podului pe pârâul Valea Ilenei, din localitatea Malu Mare. Potrivit graficului inițial, podul trebuia finalizat pe 30 septembrie, însă constructorul a ținut-o din promisiune în promisiune cu demararea lucrărilor. În tot acest timp, circulația pe pod a devenit un calvar pentru șoferi, care s-au săturat de restricțiile rutiere instituite aici de aproape un an.

Un an de restricții rutiere, un an de cozi de aproape un kilometru de o parte și de alta a podului din comuna doljeană Malu Mare și de chin pentru șoferi și nici o intenție din partea constructorului în privința demarării lucrărilor de reabilitare a acestuia. Podul peste pârâul Valea Ilenei, aflat la kilometrul 11 al Drumului Național (DN) 55 Craiova – Bechet, se degradează pe zi ce trece, deși există în derulare un contract de zeci de milioane de lei pentru reabilitarea drumului, în care este prevăzută și refacerea și consolidarea podului. Conform programului de execuţie pentru anul 2017, lucrările ar fi trebuit începute în aprilie 2017 și finalizate pe 30 septembrie, dar italienii de la SECOL (Societa Edile Costruzioni e Lavori SA), cei care sunt angrenați în reabilitarea DN 55, nu s-au apucat nici ieri de lucru. Cel puțin aceasta ar fi fost ultima promisiune a firmei de construcții în ceea ce privește demararea lucrărilor, potrivit Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Craiova, administratorul drumului. „Avem promisiunea certă a constructorului că de luni (ieri -n.r.) se va apuca de lucru la podul de la Malu Mare“, susținea, vinerea trecută, directorul DRDP Craiova, Bogdan Bratu.
Ziua de ieri a trecut, dar pe șantier nu și-a făcut prezența nici un muncitor. Ieri la prânz, situația era aceeași din ultimul an. Mașinile așteptau la coadă să traverseze podul (se circulă pe un sens, cu semafor), în timp ce șoferii își manifestau nemulțumirea. În schimb, localnicii păreau deja resemnați cu ideea că podul va fi lăsat de izbeliște. „Nu cred că nu se vor apuca prea curând de podul ăsta. De câte ori am mai stat de vorbă cu cei care lucrează la drum au spus că nu au bani de pod. A venit o dată și o doamnă pe aici, cu vreo șapte, opt oameni după ea și cu niște hârtii în mână, dar s-au uitat și au plecat. Este groaznic cum arată acest pod acum, dar și drumul, pentru că au lăsat gropi la un capăt și la altul. De un an este podul ăsta așa. Au fost accidente, au murit oameni, au căzut de pe pod cu mașinile, noi cei din comună nu avem pe unde să trecem, ne e frică să lăsăm copiii prin preajma podului, mașinile formează cozi de cel puțin un kilometru și spre Bechet și spre Craiova, se aruncă gunoaie de pe geam, nu se respectă culoarea roșie a semnaforului, se înjură șoferii între ei… Ce să mai zic, e o bătaie de joc. Plus că au mai fost și alte accidente, cel puțin patru, de la cel de anul trecut, când au căzut cu mașinile de pe pod și au murit doi oameni, dar nimeni nu ia nici o măsură cu acest pod“, a spus Marin Rogojinaru, care locuiește chiar lângă podul din Malu Mare.

Podul de la Malu Mare se degradează pe zi de trece (Foto: Lucian Anghel)
Podul de la Malu Mare se degradează pe zi de trece (Foto: Lucian Anghel)

Constructorul Secol s-a ținut doar de promisiuni

Când s-a pus problema consolidării podului din comuna Malu Mare, s-a vorbit inițial de începutul lunii mai ca dată de începere a lucrărilor, deși în grafic era stipulată luna aprilie. Apoi de a doua jumătate a lunii mai, pentru ca, ulterior, termenul să fie decalat. Motivul: expirarea expertizei care se făcuse inițial. „Expertiza pentru podul de la km 11+552 a fost refăcută, deoarece expirase cea inițială, iar lucrările vor demara la începutul lunii iulie și vor dura până la sfârșitul anului 2017“, se preciza într-un răspuns primit în iunie de GdS, de la DRDP Craiova, răspuns întocmit chiar de proiectant. Tot aici se mai menționa că nu vor exista modificări față de proiectul inițial, care prevedea nu doar repararea, ci și consolidarea podului, lățirea părții carosabile și amenajarea de trotuare pietonale de câte 1,50 metri lățime, cu parapet de protecție.
Promisiunile au continuat însă și în iulie, chiar și după ce DRDP Craiova a trecut la somații. „Le-am dat un ultimatum celor de la SECOL, legat de lucrările de la pod.
Ne-au promis că de pe 31 iulie se apucă de lucru și că termină podul până la toamnă“, spunea directorul Bratu pe la jumătatea lunii iulie. De atunci a mai trecut o lună, dar nici vorbă de lucrări. DRDP Craiova spera ca până la sfârșitul anului să fie gata nu doar podul de la Malu Mare, ci tot drumul Craiova – Bechet, cu aplicarea stratului de uzură și a marcajelor rutiere.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS