6.7 C
Craiova
miercuri, 25 decembrie, 2024
Știri de ultima orăEducatieSe mențin specializările la care s-a intrat cu medii sub 5

Se mențin specializările la care s-a intrat cu medii sub 5

Liceul „Mihai Viteazul“ Băilești va menține și specializările din domeniul real la care s-a intrat cu medii sub cinci, iar managerul spune că ar putea fi înființată și o clasă de matematică-informatică-intensiv
Liceul „Mihai Viteazul“ Băilești va menține și specializările din domeniul real la care s-a intrat cu medii sub cinci, iar managerul spune că ar putea fi înființată și o clasă de matematică-informatică-intensiv

În județul Dolj, pentru acest an școlar sute de locuri la liceu nu au fost ocupate. De asemenea, la liceele teoretice au existat situații în care elevii cu medii sub 5 la evaluarea națională au fost admiși la specializări precum matematică-informatică, dar și la științele naturii. Managerii spun că pentru anul școlar următor vor menține clasele respective și chiar vor face demersuri pentru a înființa și noi specializări, și asta pentru că la clasa a VIII-a ar fi ceva mai mulți elevi înscriși decât anul trecut. 

În acest an școlar, potrivit reprezentanților Inspectoratului Școlar Județean Dolj, în clasa a VIII-a sunt 5.319 elevi, ceva mai mulți decât în anul școlar anterior, când peste 4.000 de elevi au participat la prima etapă de repartizare computerizată. Unele dintre licee nu au reușit să ocupe locurile nici la filiera teoretică și nici la învățământul profesional. Au rămas pentru cea de a doua etapă peste 1.000 de locuri.
În Craiova, dar și în județ au fost licee care la specializări precum matematică-informatică sau științele naturii au avut elevi care la evaluarea națională au obținut la proba scrisă la matematică note de 1, 2 și 3. Cele mai multe exemple au fost întâlnite la Liceul „Mihai Viteazul“ din Băilești, unde, la științele naturii, 22 din cei 26 de elevi au avut la matematică note sub 5, iar la matematică-informatică cinci din cei 15 admiși sunt în aceeași situație. De altfel, la acest liceu a fost o clasă cu program bilingv la care nu s-a înscris nici un elev.
Managerul unității șco-lare, Gabriel Tica, spune însă că pentru anul școlar următor va încerca să aibă cinci clase la învățământul teoretic în loc de patru, menționând că va menține specializările matematică-informatică și științele naturii, chiar dacă au fost admiși mulți elevi cu medii mici. Decizia este justificată de faptul că sunt mai mulți elevi la clasa a VIII-a decât anul trecut. „Chiar dacă avem elevi cu medii mici la matematică-informatică sau la științele naturii nu vom scoate aceste specializări din ofertă, pentru că avem profesori bine pregătiți. Elevii cu medii mici la admitere au intrat într-un program de pregătire suplimentară. Se mișcă greu, dar facem tot ceea ce putem. Pentru anul viitor abordăm altfel lucrurile. Mergem în unitățile de învățământ din apropiere să identificăm copii buni la matematică, să-i apropiem de liceu. În ceea ce privește oferta educațională, chiar încerc să adaug o clasă. Mă gândesc la o clasă cu profil sportiv, de handbal, pentru că avem o tradiție cu acest sport la copii, cu premii la nivel național. Pentru această clasă ar trebui să demarăm procedurile pentru autorizare ARACIP. Ar mai fi o variantă, aceea de a înființa o clasă de matematică-informatică intensiv pentru a ne adapta la cerințele de pe piața muncii“, a precizat Gabriel Tica, managerul Liceului „Mihai Viteazul“ din Băilești.

Elevii care nu reușesc să învețe vor abandona

Liceul din Băilești nu este singurul cu astfel de situații. Elevi cu medii mici la profilul real au fost și în alte opt licee din Craiova și județ. Printre acestea se numără și Liceul „Adrian Păunescu“ din Bârca. Managerul spune însă că nu este pentru prima dată când elevi cu medii mici ajung la clasele de real, dar că, pe parcurs, cei care nu reușesc să recupereze materia abandonează profilul. Prin urmare, și pentru anul școlar următor se va menține clasa de științele naturii. Managerul spune însă că nu poate crește oferta educațională pentru că nu are spațiu, dar dacă se va construi un nou local va înființa și învățământ profesional și tehnic.
„Elevii care au intrat cu note mici la științele naturii, dacă nu reușesc să recupereze, probabil o să renunțe la această specializare pe parcurs. Sunt șase – șapte copii cu note de 1,40 la disciplinele de la evaluarea națională din 30 de copii, cât are clasa. Pentru anul școlar următor vom menține clasa de științele naturii pentru că sunt și elevi cu rezultate bune. Vom stabili planul de școlarizare în luna decembrie, după ce vom consulta și elevii din școlile gimnaziale care vin la Bârca. Noi nu avem școală profesională și nici clasă de tehnologic pentru că nu avem spațiu. Vom extinde oferta educațională atunci când vom reuși să construim altă clădire în locul celei care a fost demolată în 2008“, a spus Petre Dumitru, directorul Liceului „Adrian Păunescu“ din Bârca.

Se mențin și specializările cu mai puțini candidați admiși

Pe menținerea specializărilor pe care le-au avut și la admiterea din acest an vor merge și managerii de la liceele tehnologice. De exemplu, la Colegiul Energetic, la clasa din domeniul electric s-au înscris 18 elevi pe 28 de locuri. Managerul spune că specializarea se va menține și în oferta educațională pentru anul viitor, și că va încerca să crească oferta educațională la liceu, unde sunt mai mulți elevi. Unitatea de învățământ are și învățământ profesional, dar va menține o singură clasă pentru că sunt puțini elevi interesați de acest segment.
„La învățământul profesional, avem o clasă realizată în parteneriat cu CEZ și o menținem pentru că la profesională vin mai puțini copii. De obicei se îndreaptă spre liceu. Sunt puțini elevi interesați de profilul electric, dar menținem această clasă. Nu am reușit să o realizăm la capacitate maximă poate și din cauza faptului că au fost sute de elevi care apăreau la clasa a VIII-a, dar care nu s-au mai regăsit apoi la liceu sau la profesională.
Pentru anul școlar viitor încercăm să adăugăm o clasă de electronică, pentru că este o specializare cerută de elevi și vin copii bine pregătiți. Rămâne să fie și aprobată“, a precizat Ionuț Bistriceanu, directorul Colegiului Energetic din Craiova.
Reprezentanții Inspectoratului Școlar Județean Dolj încearcă să pună accentul pe învățământul profesional, pentru care au și transmis deja calendarul pentru fundamentarea cifrei de școlarizare, unitățile liceale având obligația de a populariza în rândul agenților economici oportunitatea de a solicita crearea de noi specializări. Managerii iau în calcul faptul că prin admiterea computerizată la clasa a VIII-a, elevii care erau în situație de corigență și au intrat în cea de a doua etapă au preferat liceul și nu profesionala. În Dolj, din 80 de elevi intrați în cea de a doua etapă, doar doi au optat pentru școala profesională.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS