Consiliul Județean Gorj va participa în parteneriat cu Ministerul Turismului la Târgul Internațional de Turism „Feria Internacional de Turismo-FITUR“, care va avea loc la Madrid, în Spania, în perioada 17 – 21 ianuarie 2018. Obiectivul participării județului Gorj la târg îl reprezintă promovarea potențialului turistic și a ofertei de servicii turistice locale, atât la nivel european, cât și la nivel internațional. Consiliul Județean Gorj va evidenția și la această manifestare internațională de profil programul de promovare turistică „Vino acasă la Brâncuși!“. Pentru tour-operatorii și specialiștii din domeniu, dar și pentru publicul larg vor fi reliefate elementele de specific național, cum ar fi: tradiții, costume populare, datini străvechi din lumea satului gorjenesc, prin demonstrații ale meșterilor Școlii Populare de Artă din Târgu Jiu, dar și momente artistice susținute de Ansamblul Artistic Profesionist „Doina Gorjului“.
Diferite tipuri de atracţii turistice
Diversitatea tipurilor de atracții turistice naturale și antropice, precum și multiculturalismul din regiunile istorice fac din județul Gorj o destinație turistică plurivalentă și permit practicarea unei ample varietăți de tipuri de turism, precum cel cultural (istoric-arhitectural, religios, etnografic), cel activ (montan, de aventură), turismul rural, ecoturismul. „În cadrul strategiei de promovare a turismului românesc, piața spaniolă este prioritară, deoarece din punct de vedere al numărului de turiști spanioli care au vizitat România, Spania este în topul primelor zece țări europene. Feria Internacional de Turismo-FITUR este cea mai importantă manifestare expozițională dedicată turismului din Regatul Spaniei, poziție de lider menținută din anul 1994 și reunește participarea specialiștilor din domeniul turismului mondial, reprezentând organisme naționale, regionale și locale de turism, asociații profesionale, tour-operatori și agenții de turism, companii aeriene, firme de închirieri auto, societăți de transport feroviar, rutier sau naval, lanțuri hoteliere, campinguri și alte structuri de cazare, parcuri de distracții, alte companii specializate în petrecerea timpului liber, companii specializate în congrese și evenimente, organizații turistice străine, organizații oficiale spaniole. FITUR beneficiază și de o vizibilitate mediatică importantă, cu numeroase referiri în mass-media naționale. În ultimul an, organizatorii au transmis date despre FITUR la peste 50 de milioane de persoane prin rețelele de socializare Facebook și Twitter, manifestarea fiind prezentă, de asemenea, și pe Youtube, Flickr și Linkedin, și bucurându-se și de colaborarea a peste 200 de bloggeri de turism acreditați“, a declarat Oana Paloş, purtătorul de cuvânt al Consiliului Judeţean Gorj.