8.4 C
Craiova
marți, 26 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljPistele de biciclete, veşnic ocupate de maşini în Craiova

Pistele de biciclete, veşnic ocupate de maşini în Craiova

În Craiova există piste de biciclete pe trei artere importante din oraş – Caracal, Râului şi Calea Bucureşti. Reabilitarea celei dintâi s-a finalizat în 2014, iar a celorlalte două în 2016, când au fost trasate şi mult aşteptatele piste de biciclişti. Însă, cu toate că a trecut multă vreme de atunci, mulţi şoferi nu respectă drepturile bicicliştilor şi parchează pe pistele special amenajate pentru aceştia.

Pistele pentru biciclişti nu par destul de importante pentru unii şoferi, cărora nu le pasă că în oraş există şi oameni care se deplasează cu bicicleta. În ciuda faptului că în oraş sunt piste doar pe străzile Caracal, Râului şi Calea Bucureşti, bicicliştii nu se pot bucura nici de acestea în totalitate. Pe străzile Caracal şi Calea Bucureşti sunt cele mai mari probleme, pentru că pistele sunt poziţionate în aşa fel încât maşinile pot avea acces să parcheze pe ele. Pe strada Râului, situaţia este mai bună, pistele fiind amplasate pe scuarul dintre cele două sensuri, iar bordurile sunt destul de înalte, astfel că şoferii nu pot urca pe acestea să parcheze maşinile. În schimb, pe Caracal şi Calea Bucureşti, un biciclist este nevoit să întrerupă cursa de nenumărate ori pentru a ocoli maşinile parcate pe pistele de biciclete. „Ce ne facem cu pistele de biciclete ocupate de maşini? Din câte ştiu, acele piste sunt făcute din bani europeni. Poliţiştii locali dau amenzi pentru acoperişurile de blocuri, dar acest lucru nu îl văd“, a declarat un craiovean nemulţumit de situaţie.

Pista întreruptă în spaţiul verde

Pe strada Caracal, de exemplu, pe sensul de mers ce duce către Ford, pista de biciclete este poziţionată pe partea stângă a trotuarului, către stradă. Acest lucru dă posibilitatea şoferilor, care nu acordă respectul cuvenit bicicliştilor, să îşi parcheze autovehiculele şi să ocupe segmente destul de mari din pistele de biciclete. În zona unităţilor militare şi a Spitalului Militar se parchează zilnic peste piste, fără ca şoferilor să le pese că pe acolo ar putea trece biciclişti. Tot pe acest sens a apărut o mare problemă, care stagnează de luni întregi. În zona curţii complexului comercial Bănie, asfaltul pistei a fost distrus, iar resturile de moloz nu au mai fost ridicate. Pe sensul opus, din direcţia Ford – Piaţa Chiriac, în zona Dacia, lucrurile devin de-a dreptul amuzante. Pista de biciclete este întreruptă pe un segment de câţiva metri de un spaţiu verde. Practic, pista nu mai este cu asfalt, ci cu iarbă. Cu toate acestea, nimeni nu a observat acest lucru când s-a făcut recepţia, după lucrările de reabilitare a străzii. Pe Calea Bucureşti, zona dintre Institut şi Rotonda este cea mai aglomerată, iar aici pistele de biciclişti sunt ocupate de boturile maşinilor parcate. Acest lucru se întâmplă, în special, pe segmentul în care la parterul blocurilor există spaţii comerciale. În aceste condiţii, orice biciclist care se încumetă să folosească aceste piste de biciclete se lasă păgubaş după doar câteva ture din cauza nenumăratelor obstacole pe care le întâlneşte în drumul său.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS