Liberalizarea pieței europene de transport marfă a condus la acapararea unui număr semnificativ de clienți de către transportatorii rutieri autohtoni, în special în țările vest-europene, fapt ce a generat infuzie de valută pentru bugetul de stat, potrivit FORT.
Prin acest ordin, Șova a făcut un pas înaintea pachetului de mobilitate, deoarece generează premisele ca o cursă internațională de pasageri să preia pasageri și între două localități de pe teritoriul României, explică reprezentanții Federației citate.
„«Jocul» făcut de Șova și susținut de prietenii buni ai Direcției de transport rutier din MT devine din ce în ce mai clar și vizează, totodată, dirijarea pasagerilor către platforme on-line susținute de companii multinaționale de profil, care, evident, că vor face profit aici, pe care îl vor exporta în afară”, preconizează reprezentanții FORT.
Consecințele estimate de FORT, în acest context, sunt devastatoare pentru întreaga economie, respectiv pentru buzunarul pasagerilor.
„Politica sectorială din ultimele 12 luni are un singur efect, atât pentru transportul de pasageri, cât și pentru cel de mărfuri, respectiv explozia tarifelor de transport, în următorii cinci ani: transport mărfuri, de la 0,65 euro/km la 1,2 euro/km; transport pasageri, de la 12 euro/bilet/300 km la 30 de euro pentru aceeași distanță. Federația Operatorilor Români de Transport se pregătește de organizarea unor ample manifestații de protest împotriva actualei Guvernări, în luna ianuarie a noului an. La protest urmează să participe transportatorii de mărfuri și pasageri din întreagă țară, având că solicitare, aplicarea urgență a măsurilor necesare salvării sectorului de transport rutier autohton. Totodată, FORT urmează să se implice în orice acțiune de protest organizată de patronate, la nivelul UE”, au anunțat reprezentanții Federației Transportatorilor.