Fraude pe telefonul mobil.Cazurile de fraude prin intermediul telefoanelor mobile s-au înmulțit. Tot mai mulți utilizatori primesc SMS-uri prin intermediul cărora li se cer sau li se oferă bani, scrie GadgetReport.ro.
Reprezentantii companiilor de telefonie mobilă susţin că fraudele de tip phishing sunt cel mai des întâlnite. Cei care le comit se prezintă drept reprezentanţi ai furnizorilor.
Aceştia solicită informaţii cu caracter confidenţial, reîncărcări de conturi PrePay sau transfer de bani. De asemenea, poate fi vorba şi de castiguri la aşa-zise concursuri. Pentru a se intra în posesia acestora, clienţilor li se solicită reîncărcarea unor cartele prepaid.
Ce trebuie sa faceti daca sunteti victima unei astfel de fraude?
În primul rând, clienţii nu trebuie să divulge persoanelor străine sau care se recomandă ca angajaţi ai companiei de telefonie mobilă date confidentiale, precum parole. De asemenea, să nu dea curs invitaţiilor de a achiziţiona cartele prepaid sau de a comunica codurile de reîncărcare.
La rândul lor, reprezentanţii companiilor recomandă clienţilor să verifice informaţiile înainte să răspundă oricăror solicitări. Acestea pot face referire la premii consistente din partea companiei, în schimbul unor sume de bani sau coduri de reîncărcare. Totodată, nu trebuie să fie furnizeze alte date confidentiale (cod numeric personal, conturi bancare, parole, coduri de reincarcare etc).
ANAF, avertisment privind SMS-urile
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) a avertizat, în urmă cu câteva zile, asupra unei posibile fraude. Instituţia a semnalat că persoanele fizice recepţionează sms-uri sau email-uri, în care sunt informaţi că pot primi bani de la Fisc.