6.7 C
Craiova
joi, 14 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljSF pentru traversarea căii ferate de pe strada Gârleşti

SF pentru traversarea căii ferate de pe strada Gârleşti

Primăria Craiova s-a trezit după ani buni şi a făcut un prim pas spre rezolvarea problemei cu care se confruntă craiovenii care traversează calea ferată de pe strada Gârleşti. Aici traficul rutier se blochează, iar pietonii sunt expuşi pericolului de a fi accidentaţi. Soluţia ar fi un pasaj: suprateran sau subteran. Studiul de fezabilitate, scos zilele trecute la licitaţie, va stabili care ar fi cea mai bună variantă.

De ani buni, traversarea căii ferate care intersectează strada Gârleşti din Craiova (Halta Bordei) s-a dovedit un pericol pentru pietoni şi un chin pentru şoferi.

S-a tot vorbit de găsirea unei soluţii care să vină în sprijinul craiovenilor din această zonă, dar nu s-a făcut nimic concret. Asta până zile trecute.

Primăria s-a trezit, în sfârşit, şi a făcut un prim pas spre rezolvarea problemei. A scos la licitaţie serviciile de proiectare – faza Studiului de fezabilitate (SF).

cale ferata garlesti1
Traversarea căii ferate de pe strada Gârleşti reprezintă, de ani buni, un pericol pentru pietoni şi un chin pentru şoferi

Obiectivul de investiţii „Construire pasaj pe strada Gârlești (la intersecția cu calea ferată) – SF“ are scopul de a descongestiona traficul şi de a creşte mobilitatea în zona de nord-est a Craiovei, prin separarea traficului urban şi periurban de cel naţional, după cum se precizează în anunţul de participare publicat în sistemul electronic de achiziţii publice.

Valoarea estimată a contractului pentru realizarea studiului de fezabilitate este de 406.723 de lei, fonduri de la bugetul local. SF-ul trebuie realizat în maximum trei luni. Ultimul termen de primire a ofertelor este 1 august.

Pasaj suprateran sau subteran pentru traversarea căii ferate?

Pentru traversarea căii ferate de pe strada Gârleşti „în condiţii de siguranţă şi confort“, aşa cum se menţionează în tema de proiectare, nu pot să existe decât două soluţii: un pasaj suprateran sau unul subteran.

pasaj garlesti
Traversarea căii ferate de pe strada Gârleşti reprezintă, de ani buni, un pericol pentru pietoni şi un chin pentru şoferi

În tema de proiectare se vorbeşte de un pasaj suprateran în sistem hobanat (ancorat cu coarde din sârmă de oțel) sau unul din grinzi rezemate sau continue. Aici „se va avea în vedere o parte carosabilă cu două benzi de circulaţie a câte 3,50 metri, precum şi trotuar pietonal de 1,50 m“, se spune în document.

În ceea ce priveşte varianta cu pasajul subteran, în tema de proiectare se specifică faptul că partea carosabilă trebuie să aibă tot două benzi de câte 3,50 metri. În interior trebuie să existe iluminat electric non-stop. De asemenea, gabaritul de liberă trecere va trebui să fie de 4,5 tone.

„În acest caz, circulaţia pietonală se va realiza la nivel sau se va construi o pasarelă metalică, luându-se în considerare şi execuţia unui lift pentru persoanele cu dizabilităţi“, se mai menţionează în tema de proiectare.

3.000 de autoturisme traversează zilnic calea ferată

cale ferata garlesti
Traversarea căii ferate de pe strada Gârleşti reprezintă, de ani buni, un pericol pentru pietoni şi un chin pentru şoferi

Pentru ambele variante se estimează o durată de funcţionare de minim 80 de ani. Primăria Craiova va fi cea care va alege una din cele două variante. De regulă, se alege soluţia cea mai avantajoasă din punct de vedere tehnico-economic.

Criteriul de atribuire a contractului pentru SF este „cel mai bun raport calitate – preţ“. Aici componenta financiară reprezintă 90% din punctaj. La partea tehnică se va ţine cont în mod egal (5%) de experienţa şefului de proiect şi de experienţa inginerului proiectant.

Pasajul de pe strada Gârleşti intersectează magistrala 900 CF. Aceasta are cinci linii de cale ferată: Piteşti – Craiova, Bucureşti – Craiova (linie dublă), Craiova – Calafat, plus o linie care duce spre magazie. Pe aici s-a estimat că trec zilnic circa 3.000 de autoturisme.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS