Facebook încercă de ceva timp să-i atragă pe creatorii de conținut video de la concurenți precum YouTube și Patreon, iar acum a anunțat o nouă serie de opțiuni prin care aceștia să poată genera venituri. Printre optiunile anunțate de rețeaua de socializare se numără mai multe grupuri plătite pentru fani, opțiuni de plasare a reclamelor pe video și „pachete de stele” (Stars) pe care utilizatorii le pot cumpăra și trimite în timpul videoclipurilor live, potrivit startupcafe.
De la începutul acestui an, mai mulți creatori de conținut au putut câștiga bani cu ajutorul unor abonamente pentru fani sau donații lunare de 4,99 dolari care oferă fanilor conținut exclusiv, scrie The Verge.
Caracteristicile anunțate miercuri au rolul de a adăuga mai multe modalități prin care creatorii de conținut să poată câștiga bani pe platformă și să personalizeze experiența fanilor care vizitează paginile lor Facebook.
De asemenea, Facebook actualizează mai multe instrumente pentru a face ușor de gestionat paginile de pe rețeaua de socializare. Printre actualizări se numără un update pentru funcția Brand Collabs Manager ― care permite creatorilor de conținut să-și gestioneze mai bine audiența și să îmbunătățească targetarea reclamelor.
Totodată, caracteristica Creator Studio (tabloul de bord prin care pot fi urmărite metricele paginilor) primește un update ― secțiunea Monetization Overview, prin care pot fi vizualizate veniturile obținute din Facebook, Instagram și IGTV. Tot prin intermediul acestei caracteristici, creatorii vor putea să aleagă unde doresc să plaseze anunțuri în videoclipurile lor, astfel încât acestea să nu fie întrerupte de reclame în mijlocul videoclipurilor.
Facebook testează, de asemenea, funcția Stars – o caracteristică utilizată în prezent pentru videoclipurile de gaming live. Caracteristica este acum disponibilă pentru un mic grup de creatori de conținut. Spectatorii pot achiziționa pachete de 100 de stele pentru 1,40 $, iar creatorii de conținut vor primi 1 cent pentru fiecare stea (Star) primită în timpul fluxurilor live.
Pentru fanii care doresc să aibă acces și mai mult, Facebook testează opțiunea de grupuri plătite – sub forma unui abonament lunar, care le permite fanilor să se conecteze cu creatorii într-un spațiu mai privat.
- Dacă ești creator de conținut și primești o invitație pentru noile opțiuni (Fan Subscriptions), asigură-te că citești cu atenție termenii și condițiile înainte de a te înscrie. Contractul stipulează că Facebook poate reține până la 30% din banii pe abonamente atunci când caracteristica va fi lansată în mod oficial și solicită o licență pe viață pentru a utiliza conținutul video al creatorilor chiar și după ce aceștia nu mai utilizează funcția.