Deși industria de media și divertisment din România va atinge în 2019 pragul de 3 miliarde de dolari, în creștere cu 7,1% comparativ cu 2018, încă rămâne cea mai mică piață din Europa Centrală și de Est (ECE), conform raportului PwC Global Entertainment, potrivit newsweek
Industria de media din România a avut cea mai mare creștere pe piața media
Valoarea pieței de servicii OTT (ex. Netflix și HBO Go) din România a avut cea mai mare creștere pe piața media și de divertisment, de circa cinci ori, din 2014 până în prezent, fiind estimată în acest an la 24 milioane dolari. Până în 2023, va continua să fie cel mai dinamic segment din piața media, cu o rată medie anuală de 18,7%, ajungând la 44 milioane dolari.
A doua cea mai mare creștere la nivelul pieței este estimată pentru segmentul de jocuri video și e-sports (sporturi electronice), de 10,79%, atingând 136 milioane dolari în acest an și 187 milioane dolari în anul 2023.
Pe al treilea loc se află publicitatea pe internet, cu un avans mediu anual de 9,5%, de la o valoare de 112 milioane dolari în acest an la 157 milioane dolari peste patru ani.
Potrivit raportului, cheltuielile pentru accesul la internet continuă să dețină prima poziție la nivelul pieței, de 43,5%, însumând 1,31 miliarde dolari.
Până în 2023, acestea vor totaliza 1,77 miliarde dolari, reprezentând 46% din piață.
Televiziunea și conținutul video consumat acasă vor avea o ușoară creștere, previzionată la 1,56%, care va genera venituri de 537 milioane dolari în 2023, comparativ cu 506 milioane dolari în 2019. Acesta este al doilea cel mai mare segment din România în termeni de venituri generate, după accesul la internet.
În acest context, veniturile din publicitatea TV vor crește de la un nivel estimat de 384 milioane dolari în acest an, la 529 milioane dolari în 2023, cu o rată de creștere medie de 8,5% pe an.
După doi ani de scădere, segmentul radio, muzică și podcast este așteptat să crească de la 35 milioane dolari în acest an până la 41 milioane dolari, peste patru ani.
Ziarele şi revistele tipărite îşi vor continua scăderea
În schimb, segmentul ziarelor și revistelor tipărite din România își va continua scăderea din ultimii ani, în linie cu evoluția globală, de la 89 milioane dolari în 2019 la 77 milioane dolari în 2023.
Doar 18% dintre români mai citesc știri pe print, sursele online și social media dominând consumul, potrivit raportului Reuters Institute Digital News Report. Deși citesc știrile, în principal, pe dispozitive digitale, doar 11% din cititori plătesc pentru știrile online.