BMW obişnuieşte să facă lucrurile diferit faţă de alţi producători de mașini. Prin urmare, BMW vrea să ceară o taxă anuală pentru toți utilizatorii care vor să-și conecteze iPhone-ul la mașină, informează go4it.ro
De curând, compania a anunţat faptul că va oferi posibilitatea de a plăti pe bază de abonament această capabilitate. Apple și BMW au semnat contracte care au oferit posibilitatea de a introduce versiune iOS, prin CarPlay. Dacă până acum aveau acces cu abonamente la prețuri mici pentru moduri premium, suprasolicitarea funcției CarPlay a făcut posibilă schimbarea radicală a bavarezilor.
BMW: CarPlay, în continuare plătit prin „lifetime”
Până în prezent, BMW cerea 300 de dolari/euro pentru activarea capabilităţii CarPlay în sistemul ConnectedDrive pentru a funcţiona cu telefoanele Apple. Astfel, toți utilizatorii pot avea acces la aplicaţiile de navigaţie, la mesajele şi conţinutul de pe telefon direct de pe ecranul maşinii.
De acum însă, cei care nu vor să plătească această sumă, pot opta pentru a folosi funcţia pe bază de abonament anual. Pentru 80 de dolari pe an, BMW te va lăsa să îţi conectezi telefonul la maşină, cu primul an gratuit. Plata „lifetime” de 300 de dolari s-a transformat însă într-un abonament pe 20 de ani (240 luni).
Sume infime pentru conturile bavarezilor
Banii ceruţi sunt prea puţini pentru a face vreo diferenţă în conturile bancare ale producătorului. Standardul în industrie este ca această funcţie să fie gratuită, sau inclusă în pachetul de infotainment. Nu este tocmai clar de ce BMW nu activează şi funcţionalitate Android Auto pe maşinile sale.
Compania a anunţat că plănuieşte să integreze funcţionalitate Google Assistant şi Amazon Alexa în maşinile sale. Momentan nu este clar dacă aceste funcţii vor fi gratuite sau vor fi integrate într-un abonament.
Aurelian Marian Soare