Producția de automobile va scădea în Franța, din 2020, datorită schimbărilor anunțate de Carlos Tavarez în producția Grupului PSA după integrarea constructorului german Opel, informează caradisiac.ro
Conform calculelor IHS, dezvăluite de Les Echos, producția auto în Franța este de așteptat să scadă anul viitor. Așadar, 1,7 milioane de vehicule ar trebui să iasă din liniile de asamblare hexagonale, față de 2,2 milioane preconizate în 2019. Asta înseamnă o scădere de 20%.
Pentru grupul lui Carlos Tavares, există în acest moment un „joc” între site-uri, cu relocări. Peugeot 2008 pleacă de la Mulhouse pentru a se alătura companiei din Vigo în Spania, în timp ce 208 a părăsit Poissy, fabricile fiind adunate în Slovacia și Maroc. În plus, Opel Grandland X, construit în prezent în Sochaux cu Opel 3008, vor migra în Germania.
Producția de automobile: PSA se așteaptă la o revenire a fabricilor din Franța
Aceste plecări vor fi compensate de modele existente sau de noile generații. Dar asta poate aduce o perioadă de tranziție. Dacă este conștient că producția sa franceză va scădea, PSA se așteaptă deja la o revenire în 2021. Poissy va fi de acord cu înlocuirea lui Opel Mokka X în timp ce Sochaux va găzdui un nou DS compact.
Pe partea Renault , producția din Franța se așteaptă la 640.000 de vehicule. Noul Clio a părăsit fabrica Flins. Acum este produs în Turcia și Slovenia. Cu toate acestea, Losange se bazează pe o progresie a mașinii Zoe, pentru a compensa plecarea Clio. Situația pare mai îngrijorătoare pentru Douai, fabrica care asamblează Scénic, Espace și Talisman, modele pentru vânzări.
IHS anticipează însă că situația se va ameliora în cursul anului 2021, în condițiile în care Grupul PSA va produce în Franța înlocuitorul lui Opel Mokka X și un nou model compact dezvoltat sub brandul DS.
Aurelian Marian Soare