Mercedes-Benz folosește datele de localizare ale mașinilor pentru a prelua vehiculele de la șoferii care nu-și plătesc ratele. Teoretic, serviciul de localizare ar trebui folosit doar în caz de accident, potrivit automarket.ro
Potrivit legislației europene, fiecare mașină lansată după martie 2018 este echipată cu sistemul eCall, care permite, printre altele, transmiterea localizării exacte a mașinii în cazul producerii unui accident, pentru a permite o reacție mai promptă din partea serviciilor de urgență.
Teoretic, sistemul de localizare este activat doar în cazul producerii unui accident și rămâne inactiv în restul timpului.
Mercedes-Benz: clienții sunt înștiințați la semnarea contractului
Cu toate acestea, o investigație inițiată de publicația The Sun a arătat că, cel puțin în Marea Britanie, Mercedes-Benz folosește serviciul de localizare în cazul șoferilor care nu achită ratele pentru contractele de leasing.
Într-o astfel de situație, Mercedes-Benz folosește localizarea pentru a-și recupera mașinile de la datornicii care nu returnează mașinile de bună-voie. Un purtător de cuvânt al Mercedes-Benz a confirmat acest lucru, însă susține că practica este menționată explicit în contractele semnate de clienți.
Politicile de confidențialitate cu privire la datele utilizatorilor, inclusiv la serviciile de localizare, au generat numeroase controverse după intrarea în vigoare a regulamentului european GDPR.
Aurelian Marian Soare