Platforma video YouTube a fost acuzată de autoritatea americană
pentru comerț FTC că a colectat datele personale ale copiilor sub 13 ani
pentru a fi expuse publicității țintite, lucru interzis de legea
americană, scrie Le Figaro. Presa americană scrie că amenda exactă va fi
anunțată săptămâna aceasta și că este cea mai mare aplicată vreodată
pentru încălcări legate de colectarea de date persoanale ale copiilor
fără acordul părinților.
YouTube este acuzată că a
încălcat o lege din 1998 – Children’s Online Privacy Protection Act –
care interzice colectarea de date personale despre copii fără ca
părinții să-și dea acordul. Până în prezent cea mai mare amendă pentru
încălcarea acestei lege a fost de 5,7 milioane dolari pentru foarte
populara aplicație chineză TikTok
Sunt voci care spun că intervalul vehiculat acum pentru YouTube: 150-200 milioane dolari, este mic dacă se ține cont de gravitatea încălcărilor și de veniturile obținute de YouTube. Suma ar fi cam cât veniturile publicitare ale YouTube pe 2-3 luni.
Dacă aplicația YouTubeKids, destinată copiilor, nu permite publicitatea țintită, platforma principală nu aplică o astfel de protecție și preia toate clipurile destinate celor mici.